Tulpaner, tulpaner
Tack för tipset! Min mamma ÄLSKAR tulpaner, kanske skulle man ta med sig henne dit och njuta av lite vårfint. Nu när snöflingorna dalar utanför mitt fönster känns det som våren kommit av sig en aning….
Åh, det låter jättefint.

Någon som kommit iväg på utställningen?
Jag skulle gått idag, men så kom det andra små "tulpaner" i vägen och i helgen känner jag förmodligen inte för att trängas runt där…
Dagarna har varit fulla av kalasförberedelser och firande i olika former, så det hanns tyvärr inte med…men jag fick vackra tulpaner av en kompis i stället!

Wow! Vad läckert! Otroligt vackert!!
Tom
Ååååå! Lyllo dig som kom iväg! Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag ana att det kunde vara så fantastiskt, vilka arrangemang!!! Skulle vilja slänga mig i det där gula havet av tulpaner och bara vara!
Nu blev jag så där lyckligt vårglad i själen, tack för att du delade med dig av ditt besök:)

Vad kul, tack, tänk att lite bilder på tulpaner kan göra så mycket! Ja det där havet av gula tulpaner och höstlöv var verkligen lockande…:)
Wow, det låter helt klart sevärt.
Skall försöka ta mig dit!

JENN, tyvärr i söndags var sista dagen…

Oj så spännande, det skall verkligen bli intressant att se om de håller vad handlaren lovat…:) De ser ju jättetjusiga ut!
Jag återkommer med rapport!
#14 De var verkligen vackra, vilken härlig form de har! Kan vi vänta oss veckorapporter nu eller? :)
Vi får väl se… :-)

Jag tycker att vi bestämmer att det skall vara en veckorapport med fotobevis, därmed basta…:)
OK! :-)
#19 Jag instämmer! :)

Läckert chanserade…:) Fast vilken luring till blomsterhandlare, 1 månads hållbarhetstid, pyttsan…:/
Ja, de såg lite ledsna ut denna gång:) Fast de är fortfarande imponerande, vilka stjälkar!
Lämnade blomsterhandlaren några skötselråd? Tycker spontant att en månad låter länge, jag är glad om mina tulpaner håller lite mer än en vecka!
Gud va häftigt det var med så mycket tulpaner. Riktigt fint måste jag säga. Fina kort oxå. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Om man sätter till litet potatismjöl i vattnet brukar tulpanerna hålla sig upprätta ända till slutet.
Vet inte om de är fräscha längre, men de ser i alla fall bättre ut.
Brukar ta ungefär 1 struken tsk till en medelstor bukett.

Åh det tipset måste jag komma ihåg, *bokmärka*!
#26 Vilket finurligt och enkelt tips! Potatismjöl har man ju nästan alltid hemma, billigt och bra.
#6 och #7 Jag säger som Hannu Sörestam; -Jag tror jag dånar och smäller av, vilken explosion av färger.. :) Till hösten måste jag sätta ännu fler tulpanlökar!!!
Flåt! Sarenström heter han

#31 Vaddå, från en lök?

Den är flyttad från komposthögen och vi har inte satt mer än en lök…
JAg älskar tulpaner och det var tråkigt att jag missade detta i våras.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Arrangörerna bakom Tulpanutställningen återkommer nu med Upp Amaryllis. 2-10 december och denna gång blir det på Drottningholms slott. Säkert värt en utflykt.
Då får jag hälsa välkommen till VÅR kommun… i juletid. Själv är jag säkert helt upptagen av att packa då (flytt ca 15/12), men en liten tur kanske man kan ta dit ändå, det är bara några km från där vi bor nu.
Numer pensionär i Nynäshamn

Har sett ditt härliga hus på dina bilder. Måste vara kul att få fira jul i ett så fint hus!

Åh tack för tips, det låter som en bra utflykt!
Christina:
Jo, vi ser fram emot en "Bullerby-jul" men är beredda på att det kommer att bli tufft att komma på plats när flyttdatum inte är fastställt ännu… Det får bli som det blir!!!
Numer pensionär i Nynäshamn