Lite avis på min vän!
Jag är lite avis på min bästa kompis, som har flyttat hemifrån nu =(
Jag vill oxå flytta hemifrån, men har inte något jobb och kan därför inte flytta hemifrån. Min vän går i skolan och ska därför ta ett lån, men jag känner att jag VERKLIGEN behöver komma hemifrån. Jag ska till henne i helgen så åker i morgon och kommer vara där tills söndag eftermiddag. Så jag ska hjälpa henne packa upp och sådär.
Men jag har ett extra jobb, som jag har jobbat sen i januari(vecka 3), men fortfarande vet jag inte hur mkt jag kommer få. Det känns som om jag ALDRIG Kommer att få något jobb eftersom det är sån kris på jobb med mer. Nu försöker jag ta körkort och jag hoppas det går vägen så jag kan skaffa bil och sen kanske jobba kvar på mitt jobb om man får jobba något extra.
Men annars i hallsberg finns olika affärer som jag kanske kunde kolla hos om de har något jobb. Men jag behöver verkligen flytta men vet inte hur jag ska göra. För mina föräldrar och andra i min närhet förutom min bästis säger att jag inte kan flytta pga att jag itne har jobb och lön. Men jag tror jag skulle fixa det. Jag skulle nog inte köpa massa saker som jag gör nu, när jag vet att jag kan köpa saker för att jag bor hemma.
Jag tror inte jag skulle göra det ifall jag bodde i en lägenhet själv.
Suck jag är förvirrad, arg på allt. och jag känner mej instängd i mitt eget HEM! Så ska de väl inte kännas :(
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Börja med att visa att du kan spara så har du någonting att komma med när du ska låna. Det är enkelt att säga att jag ska sen och en helt annan sak att verkligen göra det.
Kan du inte gå ihop med någon och dela på en bostad till att börja med?
Lycka till!
Tom
Jag försökte att jag och min bästis skulle dela men vi kom inte överrens.
Och JAG ska inte låna några pengar. Jag ska leta jobb.

Hitta då ett jobb först, innan du flyttar. Tänk också på att du ska ha möbler, köksprylar, försäkringar, telefon osv osv. Det kostar.
Vad med en utbildning?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ett sätt att kunna flytta hemifrån är ju att börja plugga. Då kan du skaffa studentlya och leva på studielån.
Oskar
#3 Jag har mkt möbler och sådant, det är i princip bara soffa jag behöver skaffa och kanske matbord, har allt annat typ! Och man behöver inte alltid fast telefon…
#4 Jag vet inte vad jag vill plugga och jag känner nu att jag inte vill plugga vidare faktiskt.. SÅ det får vänta tills senare.
Man har aldrig bott så billigt som när man bodde hemma, skulle jag våga påstå.
Och man får inget hyreskontrakt om man inte har en borgenär eller fast inkomst. Har du inte heller fast inkomst så säger troligen en bostadsrättsföreningen också nej. Men har du inget jobb får du ändå inget banklån till bostad, så det går runt i en cirkel. Allt hänger på om man har en fast inkomst.
Möbler är väl en sekundär nödvändighet som går att hitta billigt på Myrorna eller loppis, men hyran och hemförsäkringen, el, mat, mobil, tv-licens, a-kasseavgift, fackavgift, busskort, etc. hamnar nog på minst 9000:- i månaden för en person om man tänker snålt.

#6 Håller med till fullo. Det blir alltid mycket dyrare än man tror.
Försök bita ihop ett tag till så du hinner få ett jobb, (som du har haft några månader innan du flyttar) Annars är du näst intill chanslös när ekonomin havererar och måste flytta hem igen efter några få månader.
Om det är pågrund av föräldrarna du vill flytta så kan du prova att vara så snäll du bara kan. Då brukar dom oftast bli väldigt trevliga och snälla tillbaka. Då blir det lättare för alla er att bo under samma tak ett tag till =)
#6, Institutet för privatekonomi räknar med att levnadskostnader för en ensamstående år 2009 är 8260 kr/mån. Men då har de räknat med att man har bil.
Tom