Plastade överdrag/lakan
Snart väntas nya soffor hem till mig, för att undvika ev missöden i soffan sätter eviga spår tänkte jag vara så fiffig att jag lägger/syr överdrag av ni vet typ sådana där inkontinenslakan - skratta inte nu - och ha över soffan men under sofföverdragen jag alltid slänger över mina soffor.
Dock har jag inte kommit på var man kan hitta sådana lakan. Jag har ett par meter liggandes för kattungelådor, frotté på ena sidan mjuk, följsam plast på den andra. Toppenkvalité, precis det jag letar efter, men som inte är helt lätt att finna. Någon som kan hjälpa mig?
Hmm, blir det inte lite läskigt/svettigt om det är varmt? Typ som att sitta på plast.
Tom
Jag har för mig att Furulundsmodetyger.se har haft såna på metervara förut. Nu vet jag inte, för det var ett tag sen jag fick deras katalog.

Nej jag tror det blir bra, det är så finfint tyget jag redan har, känns knappt att det är plastat på ena sidan.
Fick dock ett bra tips om t ex Jysk eller möjligen IKEA. Får kolla upp det. Tydligen något som småbarnsföräldrar har bra koll på…:)
Tack för tipset, Nalle_Puh, tydligen har de upphört med internetförsäljning. Men om jag inte hittar det på närmare håll så ligger ju inte butiken i Västerås jääättelångt bort.
Jag letade i helgen på IKEA till min kattungefödsel som är NU snart (dag 64 idag)… men IKEA hade inte… Furulunds tror jag mer på men det hinner jag inte…
Numer pensionär i Nynäshamn

Babyproffsen skall ha. Vet dock inte storlekar/pris.

Näe, vad typiskt att inte IKEA hade, kändes smidigt och billigt…
Tack för tipset, modmaker!

Kolla på typ Babyland. De hade iaf förr på metervara, inte jättebilligt men ändå överklmligt. Det var iofs ett antal år sedan.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Annars finns det ju såna där tjusiga plastöverdrag som de brukar ha i amerikanska filmer. Då kan du skölja av sofforna. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag förstår tanken precis! Vi har bäddsoffor och man sitter direkt på spiralmadrassen. Dvs om en olycka händer så finns inga kuddar eller överdrag att tvätta. Så jag köpte plastad frotté i metervara hos en tygaffär och la ett överkast i matchande färg över. Funkar prima - barnen kan röra sig fritt i soffan och det gör inget om man råkar spilla. Och o vad glad jag var över min plastade frotté när dottern tränade utan blöja…

Ett tips, Jysk har detta på metervara. Finns i samma ställ som de har vaxdukarna i. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Men det var det jag hade hoppats på, Åsa, toppen:) Förmodligen kommer den biten jag har till kattungarna därifrån, den låg i en sådan påse men min lilla mamma som jag fick den ifrån minns inte. Måste kika in där i veckan!
Specialaffärer för baby borde ha. Typ Babyland i Kungens Kurva…
Numer pensionär i Nynäshamn