Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettteknik-och-media
Läst 3599 ggr
Enriks
0

VoipStunt, 9533 el. Skype?

Jag har sett varierande åsikter om VoipStunts kvalitet, men 9533 bör väl vara lika då det är samma bolag, eller går 9533 bara på telekabel?

Skype out är tydligen bättre än Voip men dyrare, att slippa hörlurar eller extra dosa i väggen känns bättre ett tag. Tveksamt vad Voip Callback direct blir om man bara ska ha telefon och betala dubbelt, men värt att prova tror jag.

9533 vill ha Visakort, Nordbanken har en lösning som ser gratis ut med ett engångsnummer, 9533 har fördelen att man ser fakturan, Voip en massa minuter gratis och tar PayPal.

Och det blir inte småpengar med utrikes entimmes samtal med ex. Telia, som duger bäst inrikes på kabel.

Ni som inte fattar får Googla och läsa på:)

AktieTrader
0

Ska du börja spamma via telefon nu?

modmaker
0

Fattade först inte frågan, men jag tror jag har fattat det rätt om din fråga är "går 9533 bara på telekabel?"

Lustigt du skulle nämna Google: Svar

Från länken är svaret tre klick bort.

Enriks
0

#1 Ja men bara till Halmstad, gå inte ut håll dig hemma:) Fast jag hinner sällan ringa några längre samtal, så vänta bara. Dags att byta bil snart? http://www.aktietrader.com/ Vad har ni för er där http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=1011477

Spam är annars för de som vet, oönskade mail som ex. K9 srterar ut, eller någon som lägger ut skrivelser utan att bemöta svar alls. Jag har sett att du spammar på flera ställen.

#2 Jag har läst på allt om 9533 och en del andra att hålla reda på, men får väl kolla igen om du inte har svaret. Står inte där eller har du sett det?

modmaker
0
  1. Klick, vänta!
  2. Första Googleträffen, Ring9533.com. Första klicket.
  3. FAQ, Andra klicket.
  4. Kan jag använda ring9533 från mobil eller betaltelefon?, Klick numero tre.
  5. Voila:
    "Tyvärr inte, endast Telias trådtelefoner kan använda våra tjänster"

"Tråd" i det här fallet är samma sak som du menar med "telekabel"
Förtydliga gärna vilket av ovanstående steg som du fastnar på.

Fråga: Går 9533 bara på telekabel?
Svar: Ja.

"Ni som inte fattar får Googla och läsa på:)"

Enriks
0

För de mer pålästa så går Voip per IP och körs av samma bolag som 9533, på samma kabel och lika kvalitet är frågan. För i Voip Callback beställs det i datorn men min telefon ringer. Tyvärr måste man betala en klumpsumma i förskott för att prova mer än en minut, om man inte kan göra det flera ggr till olika ställen. Jag har nog inte fastnat utan är några steg före:)

modmaker
0

Hade du någon följdfråga? Jag ser ingen.

Om "på samma kabel och lika kvalitet är frågan.", mot förmodan skulle vara någon form av fråga så rekommenderas fördjupning inom disciplinerna kretskopplad och paketförmedlad kommunikation.

Fråga: Dricksvatten och avlopp går bägge genom rör, kan jag köra dem i samma?
Svar: Absolut möjligt, men är det praktiskt?

Enriks
0

Ja frågan är frågan:)

Jag letar efter folk som provat och har en del svar, innan det börjar kosta. Bolaget Betamax som bildat dessa och en massa liknande telebolag, kanske har IPkvalitet på allt de gör, det tål att reda ut, vet du det?

Nu ska jag krama frun och lyssna på debatt i TV en stund.

modmaker
0

[edit] Skrev en massa skräp om skillnaden mellan paketförmedlat vs kretskopplat men insåg att det kan Enriks googla fram på egen hand.[/edit]

Enriks: Se till att krama hustrun ordentligt. Det håller henne borta från de kriminella aktiviteterna, så din surf funkar bättre. Vad sa TDC om ditt uppkopplingsproblem förresten? Har inte sett att du redovisat det ännu, bara springer på med nya problem hela tiden.

Enriks
0

Hon surfar mer nu när vi har router, tycker det är trist att gå till jobbet när andra verkar vara lediga och kunde inte somna om.

TDC säger lite, de har kö för det mesta, men de svarar på alla mail. Enda problem kvar verkar vara att min jobbdator måste startas om ibland, inte mina andra. Provar nu olika sätt runt detta.

Såg i DN att Glocalnet är billigast men sämst, pyttsan, det ska jag kolla i CINT igen, men dom kanske menar på fiberkabel. TDC är billigast och bra på ADSL tillsvidare. Såg en i Australien, de betalar 335/m för 0,25 och max. 10 Gb, kan bli dyrt för fildelare, landet är stort och kablarna kanske långa.

modmaker
0

Sa TDC verkligen att det enda du behövde göra var att starta om din jobbdator ibland?

Enriks
0

Nej hittar inget svar om det, har nog inte frågat där för det verkar inte vara deras problem eller?

Annars är det ofta ett standardsvar, starta om eller blås rent och börja om. Har 3 likadana datorer med XP och W2000, ska kolla om jag kan få samma fel på de andra och hur ofta, frun hade det minst en gång på sin och det började med routern. Får testa systematiskt med olika sätt att starta och stänga varje dator. Allt annat fungerar utom mina 2 browsers Avant eller IE som inte vill uppdatera sig när datorn varit Vilande. Inte så mkt jobb att starta om men sinkar när jag ska jobba på allvar.

Enriks
0

Skype rasade med 2 datorer som snodde bandbredd, Voip var toppen:)

I det andra fallet har jag låst DNSen.