Problem med LG tvättmaskin
Våran tvättmaskin har börjat bråka - det står "OE" i displayen, och man måste tömma maskinen på vattnet efter ca varannan/var tredje tvätt nu… Som jag förstått det så brukar man få göra det när det tex samlats ludd (så att man får tömma ur vattnet, och rensa på ludd/hår) men det är inget skräp alls där!
Någon som vet vad det kan vara för fel på den? 

Mvh Stephanie 

Jag har en liknande problem, så vi kanske kan ha samma tråd för att få hjälp, jag vill ju inte kapa tråden, men det kanske är samma fel så vi båda blir hjälpta med ett svar.
Vi har kondenstumlare men använder inte vattenbehållaren utan kondensvattnet rinner direkt ner i avloppet, ändå stannar maskinen, piper och säger att vi ska tömma vattnet. Det blir väldigt varmt därinne, så kylningen fungerar inte heller. Finns det bot?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag hittade ganska många länkar på google där personer hade haft precis samma problem med sina LG-maskiner.
Men alla svar gick ut på att det var filtret som skulle rengöras på olika sätt. Det här svaret hade dessutom en variant på hur man kunde få igång en "spin cycle" trots att ingenting annat fungerade. Det enda man skulle göra var att sätta på maskinen och trycka på "spin speed"-knappen. Tyvärr har jag inte en LG och kan därför inte säga om det fungerar eller vad de svenska knapparna heter.