Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettekonomi-och-juridik
Läst 6221 ggr
Solaika
0

Vi har köpt bostadsrätt!

Vi fick radhuset!

Strax efter lunch fick vi besked att det, som väntat, inte var fukt i badrummet där kaklet släppt utan bara ett ruggigt dåligt jobb vid bygget av huset. Med det fick vi oxå ett löjligt motbud men vi stod fast vid vårt och för en halvtimme sen fick vi veta att huset är vårt för det bud vi lagt!

Overkligt och alldeles helhäftigt Skrattande

Men jag har en liten fråga. Jag pratade med mamma och hon sa att man lämnar handpenningen vid kontraktskrivning och resterande vid tillträde. I alla fall är det så vid villaköp. Är det någon som vet om det fungerar på något annat sätt när det handlar om bostadsrätt?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Niklas
0

Grattis! Det brukar vara likadant för bostadsrättsköp.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

SamanthaJones
0

Grattis! vad kul!

kan du inte lägga in lite bilder på ert nya boende? :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

parsley
0

Gud vad roligt. Grattis. Ser framemot att höra mer om ert radhus framöver.

Solaika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack!

Såhär ser det ut från utsidan. Fler bilder än så har jag inte ännu. Men vi ska tapetsera, renovera badrum och kök så här kommer det att komma bilder ska ni se Flört

Does it become a walk?

/Ida

kerstinjo
0

Grattis! Vad skoj att börja planera och renovera.

Kerstin 

Solaika
0

Tack Skrattande Det är jättekul, planerna är i full gång. Nu väntar vi bara på besked om när vi får tillträde så vi kan börja riva. Oskyldig

Does it become a walk?

/Ida

mariatingsund
0

Det ser ju väldigt fräscht ut på utsidan, är det inte snyggt inne för att ni vill riva?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Zebben
0

Grattis!

Vi blev själv radhusägare i somras. Känns såå härligt att ha eget där man får fixa och trixa som man vill. Är så nöjd med vårt köp!

Solaika
0

#7 Det är jättefint på utsidan om man bortser från altanen som verkligen behöver målas. Men köket, och båda badrummen är rätt rejält risiga dessvärre. Övriga rum har tidigare ägaren tapetserat om och lagt nya golv så gott som överallt. Dock ska ett riktigt kornblått och ett svart rum tapetseras om. Sen är det en fondvägg som jag inte klarar av. Den är för mönstrad och FUL :P Och ett golv hon inte har rört som vi ska lägga stengolv istället. Hon har inte bott där under året hon har ägt det utan började rusta o sen flyttade hon ihop med en karl.

#8 Tack :D Ja, det ska bli så kul att börja renovera. Vi satt och tittade på kök igår. Oooh som jag längtar!

Does it become a walk?

/Ida

kerstinjo
0

#9 Vi väntar på mer bilder!

Kerstin 

Solaika
0

#10 Det kommer :) Men vi har ju inte fått tillträde ännu :P Så fort vi kommer åt allt så ska jag fota så ni får se före-bilder.

Does it become a walk?

/Ida

Christina
0

Läget ser jättefint ut. Är det vatten man skymtar i bakgrunden?

Välkommen också till Trädgård.iFokus. Viktigt att kolla vad som växer upp i vår innan man gräver och sätter nytt. Jag brukar tycka att (trots mitt trädgårdsintresse) man ska prioritera själva huset första året. Och då kan också få chans se hur grönskan skiftar med årstiderna innan man gör något ingrepp.

Solaika
0

#12 Flera som har frågat om det är vatten i bakgrunden.. dessvärre är det bara järnvägen ;)

Trädgården är ju inte så stor men det är en rabatt där på framsidan som jag inte vet om jag är överens med vad som växer i den. Sen på baksidan tänkte jag bara plantera nåt litet fruktträd. Har inte bestämt mig för vilken sort ännu. Det är ju inte så mycket trädgård att påta i till ett litet radhus så det finns inte så mycket utrymme för annat pyssel :)

Does it become a walk?

/Ida

Christina
0

:) Ja det ser verkligen ut som vatten.

En rabatt på framsidan kan vara alldeles tillräckligt. Då kan man ju också vara litet lyxig med att köpa fina plantor. Jag menar när det inte behövs så många…….

Solaika
0

Nu sitter det buskar där som jag kallar för Myrblommor. Minns inte vad de heter. Det enda jag vet om dem är att grannarna hade såna där jag växte upp och att de alltid hade mängder med myror i dem. Rosa boll-liknande blommor på buskar som kan bli gigantiska. Fula tycker jag oxå att de är.

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Åh, vad föreningen ska vara långsam! Vi väntar på godkännandet så vi kan komma överens med säljaren om när vi ska få tillträde. Från 1a mars har vi garanterat men vi har sagt att hon slipper flyttstäda om vi kan få tillträde tidigare och det tyckte hon lät bra. Men föreningen tar sån tid på sig! Jag vill veta NU! Inte för att jag tror det är nåt problem eftersom min gubbe är polare med vicevärden o sådär. Men ändå, man vill ju få allt klart!

Och imorn kommer det folk som ska titta på den här lägenheten. Jag borde plocka grejer o vika tvätt. Varför sitter jag då här?

Does it become a walk?

/Ida

mariatingsund
0

rhododendron?

Solaika
0

#17 Så heter den nog ja Glad Eller Myrblomma då Flört

Does it become a walk?

/Ida

Kimiko
0

Grattis! :D

Solaika
0

#19 Tack :D

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

När vi köpte våran bostadsrätt fick vi lägga handpenningen när vi skrev på papprena. Vi hade inget kontant alls, så vi hade direktkontakt med banken när vi satt och skrev på allt. Faxen gick varm hos mäklaren =)

Så kul att ni fick lägenheten! Och snart är det mars! Väntar med spänning på hur det ser ut inuti, för utsidan tyckte jag såg riktigt trevlig ut. Det kryper i dig antar jag eftersom ni ska göra om också =)

Solaika
0

Vi lånade pengar av våra föräldrar till handpenningen. Så den är betald redan. Fast den sitter kvar på mäklarens konto eftersom föreningen segar sig. Väntar på att medlemsavgiften ska komma in. Den är betald så det borde bli vilken dag som helst nu.

Jag vill in i huset NU! Helst nyss! Vi har ju köpt vitvaror o valt ut skåpsluckor o sådär så nu vill man ju bara sätta fart så det händer något. Vill sätta alla planer i verket så jag kan få det så fint som det är i mitt huvud :D

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

Haha! Vet hur känslan är. Vi har bott i våran lägenhet sen 1 nov o det som jag vill göra om är fortfarande otroligt fint i mitt huvud… men där stannar det också, ett bra tag till. Du och din man kommer garanterat att ha renoverat allt ni vill renovera innan vi ens påbörjat vårat första projekt.

Kan man få kika in i ditt huvud så man får se hur det ser ut i lägenheten när den rä klar? =)

Solaika
0

Haha, titta in i huvudet du ;) Ser du nåt?

Allt vi vill få gjort kommer vi nog inte att ha gjort. Vi väljer att fixa de stora sakerna först eftersom det är knöligt att göra när man bor där. Men mycket saker får stå tillbaka sålänge oxå.

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

Hmm… nä, får ingen klar bild. Det är ju bara massa tårtgröt i ditt huvud ju =) Ska ni inreda med sånt kanske? Ny trend, haha!

Ja, att renovera kostar ju pengar också. Därför vi inte gjort nåt än.

Solaika
0

Hahahaha, näe nån tårtinredning blir det inte :P Köket blir träluckor, svart stenimitationbänk o rostfria vitvaror. Badrummet blir svart golv och grå marmormönstrade väggar med nån platta här o där med nån fin blomma eller så. Det är väl det största i förändring som blir :)

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

Låter riktigt fräscht!!!

Solaika
0

I mitt huvud är det jättefint iaf Tungan ute

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Suck! Det är ju tur att sambon har kontakter. Här går vi och undrar varför det dröjer med godkännandet till föreningen. Så gubben ringde till sin kollega tillika vicevärd i föreningen o kollade läget. "Nä, vi har inte gjort något åt det än. Vi ska ha möte den 23e." Jomen tack snälla!

Så sambon förklarade att vi ska få tillträde så fort vi är godkända. Då sa vicevärden att han skulle över till ordföranden ikväll så han skulle prata med honom då. Så nu hoppas jag innerligt att det går undan! Jag vill in i huset NU!

Does it become a walk?

/Ida

mariatingsund
0

Otåligt eller hur Glad Den som väntar på något gott..  Ju, tillbaka till rododendron, du vet väl att myror käkar löss och finns där det finns löss , alltså dina rododendron kommer att bli utan myror om du sköter så inte löss kommer på.

Solaika
0

På tisdag får vi äntligen tillträde! Man blir ju galen på att vänta!! Hade ingen aning om att myror käkar löss faktiskt. Fast jag gillar inte riktigt rhododendron.. Tycker att de oftast ser så tråkiga och livlösa ut. Glesa lixom. Men jag kanske har haft otur med vad jag har sett.

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Jag blir tokig!! Förbannade bankman! Sambons "personliga bankman" har lovat dyyrt och heligt att det skulle gå snabbt med lånet. Det sa han för 1,5 månad sen. Idioten svarar typ inte i telefonen. Svarar han har man tur. Lämnar man meddelande på hans telefonsvarare ringer han inte upp. När man väl får tag i honom är han sliskigt trevlig och aaallt ska lösa sig så snabbt och smidigt. I onsdags när vi äntligen fick tag i honom så sa han att han skulle skicka de sista papprena på en gång så vi hann få dem, signera dem och skicka tillbaka dem så skulle allt hinna bli klart till på tisdag.

Igår jagade vår mäklare honom för att bestämma en tid när han fanns på plats för att vi ska kunna föra över pengarna. Jag varnade henne för att han är omöjlig att få tag på. Och visst var det så. Idag ringde hon istället direkt till kontoret och fick prata med en annan som kollade. Då finns det såklart inga färdiga lånepapper. Vilket innebär att vi inte kan få tillträde under nästa vecka. Det där förbannade kräket ska allt få höra vad vi tycker om honom!! Jag är så förbannad på idioten så det är inte sant!

Så nu får vi tillträde först 2a mars. Nu har vi vår lägenhet kvar till sista april. Men vad hade hänt om vi hade stått utan boende från 1a mars lixom? Förbannade banksnubbe!

Does it become a walk?

/Ida

mariatingsund
0

Usch så irriterande. Kan ni inte prata med hans chef och säga som det är? Han borde ju få sparken. Vad är det för människa som inte kan nås på en Bank?

kerstinjo
0

Vad jobbigt eftersom ni bara väntar på att få tillträda.

Det borde inte ta så lång tid att få iordning pappren om det bara är de som fattas. Gå in på banken och är han inte där, så kräv att få en annan bankman, eftersom den ni har inte sköter sitt jobb.

Kerstin 

Solaika
0

#33 Både han och hans chef ska få höra vad vi tycker!

#34 Vi har haft kontakt med en annan människa på banken. Hon svarar iaf i telefon och var trevlig. Hon skulle se till så papprena gick iväg igår. Det fåniga är att papprena måste gå till Västerås och handläggas där först för att sedan komma till oss så vi kan signera och sedan skickas tillbaka. Vi erbjöd att åka till Västerås o skriva på men det skulle inte ha någon roll sa kärringen. Mamma var vansinnig o sa att det va pur lögn från deras sida. Jag försökte få sambon o ringa igen o bråka men han orkar inte tjafsa med byråkratin.. vilket jag kan förstå förvisso. Men USCH vad jag blir arg på sånt här!

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

#35 Det där låter som Nordea… vi hade mycket problem med banken innan vi fick lånet klart. Bland annat fick vi skriva på lånepapprena TRE gånger för att de "tappat bort" de varje gång… kul med banker… inte!

Solaika
0

Tappat bort papprena??? Förvånad Vi ska INTE vara kvar på Nordea efter det här kan jag säga. Hopplösa idioter!

Does it become a walk?

/Ida

kerstinjo
0

Det här är ju inte klokt. Tänk om det blir så illa så att man står utan tak över huvudet pga att banken slarvar.

Hade du bott i USA så hade du fått stämma dem.Flört Och köpt en lyxkåk.

Kerstin 

Solaika
0

Precis.. vansinne! Jäkla bank! Hade det varit så att vi hade stått utan hem 1a mars så hade vi nog bråkat mer dock.

Haha, ja ibland hade USA varit bra ;P

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

#37 Ja, tappat bort. Visst är det sjukt? De hade dessutom missat att vi ville ha månadsbetalning på räntan, inte var tredje månad. De hävdade att vi skulle betala straffavgift. Men vi va på de att VI hade gjort rätt och fyllt i betalning för varje månad. Och då gav de sig. När de väl drog pengar från mitt konto till räntan (de pratade samtidigt med min sambo i telefon som var i upplösningstillstånd), så drog de för mycket också… jag älskar Nordea… inte.

Solaika
0

Men herrejösses! Vi ska helt klart byta bank så fort vi kommit till rätta i Västerås. Nordea har verkligen försatt sina chanser här. IGÅR kom papprena som de lovade att skicka i fredags. Så jag hoppas för deras skull att det funkar på måndag som de har lovat. Annars ska jag personligen se till att det får det hett om öronen!

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

Förlåt om jag smutskastat de =( Men det är värt att nämna iom att ett bostadslån är en rätt stor grej i ens liv.
Det ska också sägas att dan innan vi skulle skriva på alla papper på lägenheten (alltså dan innan handpenningen skulle lämnas över och även nycklar) så ringde de sista gången o sa att de tappat bort papprena. Gissa om jag fick en klump i magen! Vi kollar nu runt efter en annan bank.

Niklas
0

Skicka ett mail till VD och marknadschef på banken och berätta alla turer med ert lån. Fråga om det är så det ska vara. Berätta vad ni vill ha också. Det brukar alltid fungera.

Sandra
0

Tack för tipset Niklas! Men det känns som det kommer lite sent. Vi flyttade in i nov. Men men… sorry för trådkapningen Solaika.

Solaika
0

#42 Ja, vi fick ju hem lånepaprena igår, vi kom hem sent igår så hade det inte varit för att vi har rätt kontakter på posten så hade inte banken fått papprena förrän imorn. Nu ska dom ha fått dem idag. Nåde dem om de krånglar till det så det inte funkar på måndag! Skrikandes

#43 Det var ett bra tips! Vad menar du med vad vi vill ha?

Does it become a walk?

/Ida

Niklas
0

#45: Jag vet inte vad just ni vill ha, men jag har velat ha en fungerande värmepump, ett beviljat lån, en faktura struken och liknande saker. Hittills har jag alltid fått precis det jag har bett om när jag gör så.

Solaika
0

Ahaa. Då ska vi fundera på vad vi ska be om då. Vi har ju fått lovat att vi ska få låna till renoveringen.. Men det är ju samma idiot till bankman som har krånglat med huslånet. Så man kanske ska köra på det då.

En annan fråga då.. hur tar man reda på vem som är VD och marknadschef? Ska man skicka samma mail till båda? Hur uttrycker man sig angående sin önskan om "ersättning"?
Okej.. det blev mer än en annan fråga Oskyldig

Does it become a walk?

/Ida

Niklas
0

VD och marknadschefer hittar man antingen via hemsidan eller Allabolag.se eller Hitta.se eller någon annanstans.

Så här skrev jag när vi hade krångel med en värmepump. Du kanske kan inspireras av det.

---

Hej!

I december 2006 fick vi en Nibe luft-vattenvärmepump och varmvattenberedare installerad av Kiab Energi i Täby. Vid installationen missade man att montera ett avledningsrör för spillvatten på varmvattenberedaren samt ben som nådde ner till golvet. (Beredaren står på en betongplint som är något smalare än beredaren.)

Min fru ringde Kiab Energi vid ett flertal tillfällen under första halvåret och påtalade bristerna. De lovade att skicka någon som kunde åtgärda dem. Inget hände. När ungefär ett år hade gått ringde hon igen och blev lovad samma sak. Efter några dagar dök det upp en kille som sa att han skulle hjälpa oss. Han tittade på varmvattenberedaren, konstaterade att han inte hade tillräckligt långa ben med sig och bad att få ta ett av de gamla benen med sig och återkomma. I stället för det borttagna benet ställde han varmvattenberedaren på sitt vattenpass.

Sen dess har inget hänt och varmvattenberedaren står fortfarande, efter två år, på ett vattenpass och saknar det fjärde benet (se bifogad bild). Min fru har vid åtminstone något tillfälle påmint Kiab om att vi saknar benet och att avledningsröret fortfarande inte är monterat.

2008-11-21 satt jag hemma och jobbade. Under dagen kände jag hur värmen i huset sjönk. Jag gick ner och tittade på displayen på varmvattenberedaren. I en av menyerna stod det "Värmepump driftstatus stoppad". Då ringde jag till Nibe och bad om hjälp. Jag fick beskedet att ni inte har personal som kan hjälpa till utan att jag måste vända mig till någon servicefirma i vår närhet. Jag bad om namn och nummer till en sådan firma och blev rekommenderad Norrorts Värmepumpservice.

2008-11-25 klockan 14.20 kom det en kille från Norrorts Värmepumpservice och tittade på varmvattenberedaren. Efter en halvtimme meddelade han att han inte hade sett något liknande och att han måste kontakta Nibe för att få hjälp att lösa problemet. Han lovade att komma tillbaka dagen efter och frågade om det skulle finnas någon hemma då. Jag svarade att jag skulle vara hemma. Innan han gick stängde han av värmepumpen och automatiken i varmvattenberedaren samt visade hur vi själva skulle ställa shunten för hand för att reglera värmen i huset.

2008-11-28 ringde jag Norrots Värmepumpservice igen och frågade om vi hade blivit bortglömda. De sa att vi inte hade blivit det och lovade att höra av sig så snart någon servicekille blev tillgänglig. Inget hände.

2008-12-05 klockan 09.40 ringde jag åter till Norrorts Värmepumpservice och berättade hela historien. De lovade att återkomma, bad om mobilnummer, adress och e-postadress.

2008-12-15 klockan 13.01 ringde jag åter till Norrorts Värmepumpservice. Berättade hela historien och påpekade att det är dyrt för oss att ha en värmepump som är avstängd under vintern. Damen jag talade med sa att hon förstod problemet och förklarade att hon måste höra med killen som hade varit här vad status var på ärendet. Hon lovade att återkomma snarast. Jag frågade om hon menade samma dag och det sa hon att hon menade.

Inget mer har hänt sedan dess.

Ska det vara så här krångligt att ha en Nibe värmepump? Vi vet inte längre vad vi ska göra. Vi får ställa shunten dagligen och ändå känns inomhustemperaturen alltid fel. Pengarna rullar eftersom vi inte kan använda värmepumpen och automatiken i varmvattenberedaren är avstängd. Dessutom är inte grundinstallationen avslutad. Snälla, hjälp oss!

Vänliga hälsningar

Niklas Johansson

---

Dagen efter var värmen igång igen.

Niklas
0

Jag brukar även skicka breven med kopia till någon jag känner, vanligtvis min bror.

Solaika
0

Underbart! Tack så jättemycket Niklas! Verkligen bra hjälp!

Does it become a walk?

/Ida

Niklas
0

Det kan vara värt att påpeka att det var Nibe själva som löste alltihop och det var inte de som hade orsakat det. De hörde av sig bara någon timme efter att jag hade skickat brevet och lovade att fixa det snarast.

Det var två dagar före julafton så jag väntade mig att snarast skulle infalla efter helgerna. Samma kväll ringde de från en lokal firma och berättade att de hade fått uppdraget från Nibe. Tidigt nästa morgon, dagen före julafton, kom en kille och fixade värmepumpen. All heder till Nibe för det snabba agerandet.

Solaika
0

Det var ju jättebra. Men tänk att det ska behöva ta så lång tid och kontakt med de allra högsta för att få fason på saker. Så ska det ju inte behöva vara.

Does it become a walk?

/Ida

Niklas
0

#52: Nej, men anställer man personal som inte är engagerad eller har rätt befogenheter kan det bli så. Jag har ännu mycket värre exempel. Bland annat från Canal Digital som ville ha betalt två gånger.

Solaika
0

#53 Oja! Och den här bankmannen är inte på rätt plats. Vi är inte de första som har haft problem med honom.

Ja, Canal Digital är ju ett kapitel för sig. Samma sak där, vet jättemånga som haft liknande problem som du med dem.

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

I allt det här tråkiga så måste jagbara påminna… det är inte långt kvar tills ni får tillträde nu!!!! =)

Solaika
0

Nepp! På måndag Skrattande

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Och nu är det vårt på riktigt! Imorn ska jag och pappa lägga upp renoveringsplan. Idag har jag köpt lite tapeter. Längtar som en tok!!

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

Känns det skönt? =) Gör inte allt på en gång bara så det blir pannkaka av allt ;P

Solaika
0

Det känns helt underbart :) Haha, näedå.. Jag o pappsen ska träffas idag och lägga upp en plan på renoveringen så det ska nog bli ordning på det till slut :D

Ska ta med kameran oxå så ni får se lite bilder Skrattande

Does it become a walk?

/Ida

kerstinjo
0

Spännande att få se lite bilder och vi får kanske följa er renovering?

Kerstin 

Solaika
0

Stor idé att ta bilder idag då.. eller inte. Kom ju dit så sent så det va mörkt o det finns inte så mycket lyse där ännu. Men vi ska dit på fredag och börja greja så då ska jag se till att ha kamera med mig.

Klart ni ska få följa renoveringen :)

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Kameran är kvar i huset Skrikandes Jag har minne som en guldfisk verkar det som. Men ikväll ska jag försöka ta med den hem iaf.

Does it become a walk?

/Ida

kerstinjo
0

Å jag som skyndade hit och trodde jag skulle få se lite bilder.Glad

Kerstin 

Solaika
0

Bilder va det ja. Hade visst inte fotat alla rum märkligt nog.. Men här är lite bilder iaf.

Tapeten i hall och trapp. Gillade den inte alls först men den har mognat hos mig så nu gillar jag den. Den blir kvar. Däremot ska trappan åtgärdas och bli vitlaserad nån gång.. typ i sommar.

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Den blå katastrofen! Vi har grundat med vitt nu.. Bården är borta och övre delen är målad med ljust blå. Sen blir det en snygg bård och en snygg blå tapet på nedre delen. Ska fota mer sen så ni förstår vad jag menar.

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Bården i närbild

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Svart svart svart.. deprimerande. Blir ljust beige.

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Övre badrummet. Kaklet har släppt bredvid handfatet. Ser ni den vackra lila fläcken på golvet? Ingen aning om vad det är.. men det går inte bort. Här ska det iaf kaklas i ljuust grått och läggas klinker i mörkt grått. Handfatet är sprucket så det ska bytas och så blir det duschhörna istället för badkar.

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Sovrummet.. jag är inte jätteförtjust i tapeten.. men gubben gillar den så då får den bli kvar. Så länge iaf.

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Klädkammaren som förra ägaren hade tänkt göra till lekrum åt sonen. Jag gillar färgen på tapeten men hon skulle tvunget förstöra den med en bård från Bilar och jordens största klistermärke med Blixten McQueen. Suck..

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Blixten i egen hög person Skrikandes

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

Det såg ju hyfsat ut ändå tycker jag =) Och den märka tapeten som du ska göra beige.. är den svart i verkligheten? Tyckte det såg rätt fint ut, fast i grått? Kanske ser annorlunda ut i verkligheten. Vi som har vita väggar i hela lägenheten älskar väggar med färg av alla slag…
Du vill alltså inte ha lvar Blixten på väggen? Hmm, varför inte? ;P

Solaika
0

Jodå.. alla rum har ju nya tapeter/ny färg. Men jag vill inte ha mörk färg. Visst, det mörkt gråsvarta va egentligen snyggt.. men i ett så pass litet rum blir det så gräsligt mörkt och rummet blir ännu mindre än vad det är lixom. Och det ska bo djur där inne o då vill jag inte att det ska vara natt dygnet runt lixom :)

För min del kan Blixten få bo kvar där inne.. han sitter ju i klädkammaren. Men sambon vägrar låta bilden sitta där. Han får då ta ner den själv dock :P

Does it become a walk?

/Ida

mariatingsund
0

Det är ju skönt när man kan forma sitt boende efter egen smak. Tänkte på bilen, ni har inte planerat in en ny LITEN familjemedlem av manligt kön? :-)

Solaika
0

Hehe.. nog för att vi planerar barn längre fram.. men man kan ju inte beställa kön ;) Och inte känner jag för att stoppa in barnet i en liten klädkammare heller ;)

Does it become a walk?

/Ida

mariatingsund
0

jaha, det missade jag att det var klädkammare, sorry. Men det lät roligt hehe

Solaika
0

Hehe.. det går ju att ha som rum oxå. Om man kortar av den där bänken o slår för något för rören så de inte syns. För det är en rätt stor klädkammare. Men inte tillräckligt stor för att jag ska vilja använda det som rum ;)

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

#73 Då är jag med. Ett stort rum får gärna ha lite mörkare färg eller en fondvägg. Men som du säger, inte i litet rum. Hoppas det blir fitn med det beiga istället. Och att djuren kommer trivas i ett alldeles eget rum =)

Solaika
0

Jag hann inte med att fota köket innan de började riva Skrikandes Allt som är kvar av det forna köket numera är en länga med kakelplattor på en betongvägg Tungan ute

Does it become a walk?

/Ida

Sandra
0

Oj! Här händer det grejer minsann! Men fota betongväggen då och beskriv hur det såg ut innan haha!

Solaika
0

Haha.. fast nu har vi börjat sätta upp nya stommarna :P

Jag måste hitta laddaren till kamerabatteriet Skrikandes

Does it become a walk?

/Ida

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.