Bra dammsugare
Våran dammsugare dog i går innan när jag skulle dammsuga av i köket. Så nu vill jag ha tips på en bra dammsugare till bra pris ? Vill helst ha Electrolux eller Simens som vi haft tidigare och varit bra.
Men andra märken kan oxå vara intressanta.

oh det här är låter intressant! vi kör med en grovdammsugare och blir döva på kuppen.

Här kan ni hitta lite mer info, hoppas länken fungerar
http://hemmet.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=7fce4f83-dce7-4748-a543-67bfc5a15bdd
Ett tips är TV-shop som har en annorlunda dammsugare till salu, rätt billigt. Den går med vatten. kanske värt och kolla den annonsen. Lycka till.

Vi köpte den där supertysta från elektrolux, superbra munstycke tar bort damm o ludd o hår från mattor bättre än fantasttiskt!! Rekomenderas vart.
Kör också med den supertysta från elektrolux. Supertyst är den väl inte men klart tystare än de flesta dammsugare vilket är skönt så man slipper skrika eller stänga av maskinen så fort man behöver säga något. Annars håller jag med ovanstående.
Kollade lite på påslösa dammsugare men de håller inte riktigt tätt så maskinerna blir smutsiga. Men det kommer garanterat bättre påslösa framöver.
Nu har vi köpt en ny dammsugare ,det blev en Electolux xxl 110,med 13 meter sladd och lång slang,ska bli så skönt att slippa byta el uttag stup i minuten. Ganska tyst är den oxå och det är ju ett plus .
Vi har också en dammsugare med extra lång slang. Dock en Miele. Men lång slang är jättebra, man kan dammsuga bokhyllor och allt möjligt utan problem.

#7 - Vi har också en Miele, riktigt bra!

Vi har också Miele men jag tror att det är överskattat, så mycket det kostade. Det tjuter som 10 papegojor när man dammsuger. För 4000. Vi borde ha lagt 2 till och skaffat centraldammsugare.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Vi köpte Maxis för 350:- först var det bara skit, men sen köpte vi ett sånt där bättre munstycke som tex claes ohlsson och biltema säljer och vipps suger den hur bra som hälst. Och den är mycket lätt!
nackdelar: den låter mycket, har kort sladd och går säkert sönder när som hälst.
Jag har haft min Panasonic i hur många år som helst nu och skulle vilja byta. Så när den dagen kommer så blir det nog samma märke. Den har varit otroligt bra och slitstark.

Jag har också den "jättetysta" elektroluxen.
Den är kanonbra i ca 2 timmars dammsugning men så fort det kommer minsta ludd i påsen måste man byta för att inte förlora sugkraft. Så den skulle jag inte köpa igen!
En god vän pratar väldigt väl om sin nya nilfiskdammsugare men jag vet inget om vilken modell det är.
*putt putt*
Fortsätt gärna spekulera i dammsugare! Jag skulle också behöva lite tips.
Dammsugaren här hemma är en Electrolux Ultra Silencer. Vi är inte helt nöjda med den, och största problemet är hur galet TUNG den är! Det hade varit trevligare med någon lite mindre otymplig sort, som går lätt att plocka fram och dammsuga av snabbt med. Någonting som inte är ruskigt dyrt…

Mvh Stephanie 

Jag som uppskattar små och lätta är jättenöjd med en som jag köpte för några år sedan på coop, den hette Hugin popsy, jag har heller inget emot att byta påsar ofta. Inte var den dyr heller :))
Jag har även en ganska nyköpt mindre Nilfisk coupé, men den har en väldigt kort sladd men slangen är extra lång, nackdelen är..trög att ta isär och ihop vid röret (kanske blir bättre när den har slitits ner lite) samt den korta sladden, den har även en tendens att vika ihop sig i slangen.
Det jag tycker är viktigt är att den är skapligt tyst, inte har ett "utblås" bakåt utan uppåt. Inte bra när ena änden suger in damm och den andra blåser omkring det.
Lång sladd är inte det viktigaste. Jag har dammsugaren kopplad till en förlängningssladd, som enbart används till dammsugaren. Funkar ok om du inte har det jättestort hemma.
Munstycket bör komma in under soffor och liknande så att man inte behöver dra ut sofforna varje gång man dammsuger. Ett ordentligt munstycke så att dammsugaren suger som den ska. Ofta är de plastiga munstyckena dåliga och håller inte tätt.
Du kan jämnföra lite på www.pricerunner.se och www.prisjakt.se
På Råd och Röns hemsida www.radron.se/templates/Artikel____137.aspx kan du köpa ett testresultat för 25:-
Be att få testa dammsugaren i affären får/eller vill du inte det, så se till att du får den på öppet köp.
Jag köpte nyligen en AEG/Electrolux Airmax (tror jag den heter) med hepa12 filter.
Är väldigt nöjd med den och speciellt med hepa12filtret. När jag dammsugar så luktar det inte längre så där unket som det kan göra annars i utblåsningsluften. Hittade den till bra pris på Elgiganten. Hade lite tanker på att köpa en som skulle vara tyst (tystare) men den kostade en hel del mer, så därför blev det denna.
Jag hatar att dammsuga och städa överhuvudtaget, men för att få mig att dammsuga oftare, så sätter jag på mig min nya MP3-spelare på hög volym. Det gör dammsugandet nästan roligt (vi ska väl inte överdrive heller) och så sjungar jag med. Skänker en liten medlidandets tanke åt mina grannar, med tanke på min sång, men vad tusan ska man göra?

Får mig att tänka på reklamen med tjejen som lyssnar på mp3 och hoppar runt och sjunger och kliar sig….

Min damsugare har också "dött" en gång. Jag återupplivade den med en ny säkring och sparade dom pengarna.

Jag har en gammal Nilfisk som jag köpte ny för ganska precis 20 år sedan. Den bara vägrar att ge upp. Vill investera i en centraldamsugare men är för snål för att köpa innan min gamla fisk rasat…… stark som tusan men låter som en hel orkan….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss