Sopsorteringssystem
Jag skulle vilja hitta ett fiffigt system för att sortera avfall. Främst är det glas, metall och PET-flaskor jag vill kunna få undan.
Planen är att hitta en lösning man kan ha i ett köksskåp. Måtten är 35 cm bredd, 35 cm höjd och 55 cm djup. Man behöver kunna dra ut lösningen, så en utdragbar hylla med avfallshinkar vore en bra idé.
Har du tips på var man kan hitta antingen en färdig lösning eller hur man enkelt gör något själv?
Mvh // Johan
Det finns färdiga system, men eftersom du ska ha PET-flaskor i det tror jag inte att de funkar så bra. Det blir för smått.
Just PET-flaskor är ju så skrymmande, så det det kanske inte är det allra viktigaste.
Tack för tipset.
Såg även att Ikea hade något liknande.
Mvh // Johan
Vi brukar använda Granits tvättkorgar till PET-flaskor:
Korgen står i köket. Vi ställer en papperskasse i och lyfter ur den när den är full. Om man bara har PET-flaskor ibland behöver den kanske inte stå i köket hela tiden.

Det kanske är lösning att inte handla PET-flaskor? Nåja, delvis på skämt, men om man har en liten vattenrenare hemma - om det nu behövs, eller en sodasteamer, då slipper man PET-flaskorna. Vi har visst varken det ena eller det andra, men klarar oss ypperligt med kranvatten, eftersom vi har sååå gott vatten här, utan skämt.
Vi har inget annat en några rektangulära plasthinkar uppradade under diskbänken och så har vi kompost i trädgården. Tack o lov har vi återvinning bara en kilometer så det år smidigt att bli av med sakerna.
Det var tyvärr inte svar på din fråga, ville bara förmedla att man kanske klarar sig utan stora förändringar.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#5: Den dagen man kan ha en kran med Coca Cola hemma så blir det inga fler PET-flaskor. :)
Mvh // Johan
Vi har en sodastreamer hemma och dricker i princip aldrig läsk (köps dock hem när vi har gäster - själva dricker vi aldrig) - men av någon anledning samlas det ÄNDÅ PET-flaskor här. Vete tusan hur det går till. Sedan blir det inte massor - det kan erkännas.
vi har alla våra petflaskor i en sopsäck i källarförådet och den töms kasnke varje/varannan vecka ;) Vi dricker mycket läsk! HAHA
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

coca cola och sodastreamer cola kan ju inte jämföras ens! den man blandar själv är vedervärdig.
vi har en sopsäck ute i garaget.