Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 5063 ggr
greenday90
0

heltäckningsmatta i trappan

har en heltäckningsmatta i trappan som jag skulle vilja ha bort och sen måla den istället. mattan går det hur bra som helst att få loss, men sen så vet jag inte om det är limmet från mattan eller nåt som lämnar kvar och detta får jag inte bort. nån som kan hjälpa mig med hur jag kan få bort det? :P

parsley
0

Går det att slipa bort?

greenday90
0

jo det går, men sen är det en massa spackel under också och det sitter där ordentligt.. så ska man slipa bort det så kommer det ta en evighet :P

parsley
0

Om du inte ska måla trappan så behöver du ju inte ha den trären? Det borde räcka med att den är någorlunda slät och att att gammalt spackel odyl sitter fast för att du ska kunna måla över den.

Har du testat med varmluftspistol? Värm spacklet så det bubblar och skrapa bort, antingen med varmluftspistolen, en färgskrapa eller en morakniv. Varmluftspistol fungerar bra på gammal färg, men jag har aldrig testat på spackel så jag vet inte om det går. Det kanske är värt att testa?

greenday90
0

jo träet skulle gärna få synas :P ok ska testa med en varmluftspistol :)

mariatingsund
0

Det är slitsamt att ta bort gamla rester från en trappa. Kan du inte klä dem med 5 mm-s faner?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

greenday90
0

#5 hm..jo det skulle ju gå, men skulle gärna vilja ha det gamla träet och måla det vitt, just så det ser "gammalt" ut :P

Krikke
0

#6 Förstår din tanke, men nu är det så här, att det vi har gjort hemma på gamla trappan är att vi har haft arbetsstrumpor på oss hemma och slitit bort limmet, men vi hade inte heller någon brådska.

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

greenday90
0

#7 okej, fast här skulle det nog få gå lite snabbare tror jag :)