Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettekonomi-och-juridik
Läst 2542 ggr
Enriks
0

Bygglov för grotta?

Ifall man vill spränga in en grotta på sin tomt, till förråd, garage eller annat, gissar jag rätt att även det räknas som byggnadsyta, fast grannar och externt utseende inte alls berörs?

AktieTrader
0

Ring din kommun och fråga.

Enriks
0

Dom sover nu:) Testar bara vad ni vet här utan att fråga de som bör veta.

tillalex
0

Men Enrik, bor du i ett svartbygge?

AktieTrader
0

#3 Så klart troll bor i en grotta :-)

Oskar
0

Grotta till din taklägenhet på Grimvägen i Djursholm?

tillalex
0

#4 LOL

Enriks
0

Nein mein liebe frau vill ha en Swimmingpool inomhus.

#4 Ja vi vill ha det som din bostad men till annat:)

Vi får ha max 150 kvm per plan, då gäller det att vara kreativ eller flytta.

Grimvägen är historia, vem vill bo i slummen med Maria Borelius, Wallenbergs, Thulin, Stefan Persson och Lundbergs mfl:-?)

Tom
0

150 kvm per plan..jojo… Vi får bara ha fyra hektar per plan men vi har accepterat läget. Känns onödigt att flytta bara för det.

Tom

Enriks
0

Var inte så förbenat avundsjuk, jag har haft mindre än ni har och hade ett sånt som ni har en lång tid, men sparade ihop till ett större. Ni ska ju bygga nytt. Vi har bara en tvåplanare men vill ha mkt i ett plan. Nackdelen är kostnad att värma allt. Och drömmer om hus i Djursholm, kunde inte köpa ett av brist på pengar faktiskt, nu vill vi hellre bygga nytt som du. Frun är rädd för Djursholm där det dessutom är är mkt radon i många hus. Och nu måste jag sova sedan kärringa satte mig i jobb när jag skulle ha sovit.

kickboard
0

Enriks

Tycker mycket av det du skriver låter motsägelsefullt. Å ena sidan frågar du om småsaker som hur du ska olja tryckimpregnerat virke och reparera målning av en vägg och å andra sidan att ni ska bygga nytt - ännu större än 150kvm per plan.

Det blir inte så trovärdigt då.

Tom
0

Avundsjuk var huvudet på spiken! Tack för din insiktsfulla kommentar  ;-)

En psykolog sa en gång att saker som människor säger om andra ofta kan bottna i att de egentligen, utan att vara medvetna om det, pratar om sig själva. Det har förstås ingenting med Enriks kommentarer att göra. Jag bara kom att tänka på det just nu och ville dela med mig till er.

Tom

AktieTrader
0

Har Enriks (eller hans ubåtar) någonsin skrivit något trovärdigt?

Tom
0

#12, Oh ja! Han har skrivit otroligt mycket om sig själv om man har läst mellan radera;-)

Men ibland svävar han ut lite väl mycket. Tyvärr, eftersom jag är övertygad om att han själv hade varit mer intressant att läsa om.

Tom

Enriks
0

#10 Man måste underhålla det man har och kan fundera på annat. Har aldrig påstått att vi ska bygga större än nu, det ska bli annan planlösning, annars bygga till här om det går. Men som tomtpriserna är nu i bra lägen får man inte marknadspris på ett nybygge av lite större format, möjligen på smålådor.

#11 Flera ggr har du svarat med en löjlig överdrift som om jag ljög, sånt har inte jag tid med.

Tom
0

#14, Ja, jag undrar varför… ;-)

Oskar
0

#14 Inte tid? Ha. Den var bra. Tid är ju något du verkar ha i överflöd…

Oskar

Enriks
0

Min fritid är på nätterna när jag bör sova