Nytt golv
Här håller vi på i helgerna med vårat kök. Först har vi rivit ut hela gamla köket - sedan har vi rivit ut golvet. Därefter har det reglats och lagts golv. Vilket lyft det har varit! OK lite ny köksinredning kommer inte att skada, men bara golvet gjorde en stor skillnad. Där var lite olika golv i olika delar av köket och i hallen som numera hänger ihop med köket. Furugolv överallt, men olika bredder och på vissa ställen med väldigt stora skarvar. Men nu har vi ett nytt jättefint golv! Idag har jag oljat det. Imorgon skall jag olja det igen. Längtar efter att köket skall bli klart, men kolla vilken skillnad det gör med ett golv!

Vilken trevlig helg ni måtte haft ! Snyggt jobb !
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Wow ser ut att bli jätte bra : )
// Liinda
Oj vilket arbete ni har gjort! Mycket fint blev det!
Fast det har varit oväntat skönt att slippa juldekorera och att slippa fundera en massa om vad man ska göra för god mat till nyår. Jag trodde just det skulle vara lite trist, men det var verkligen skönt!
Men visst har vi jobbat! Inte mycket latande här inte.
Nere till vänster framför spisarna ska det bli grafitgråa klinkers.
I eftermiddag blir det oljeomgång nummer två. Testar ett golvoljepaket från Färgriket, skall bli spännande att se om det är så bra som de själva vill påstå:)

Är det en vedspis längst till vänster, det svarta? Fungerar den?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ja -det är en vedspis och den fungerar alldeles utmärkt. Den skall stå kvar även i det nya köket. Vi lagar till och med mat på den ibland. När vi eldar i den så kan man lika gärna använda värmen.

Wow, helt underbart! Jag har lagat en del mat på vedspis, och en stek - gärna vilt, som tex vildsvin eller rådjur - blir himmelskt goda i en sån spis.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jätteskillnad, snyggt!

Med eller utan köksrenovering så tycker jag det var görsnyggt. Det är något visst med trägolv.
#8 tack!
#9 javisst är det! Vi funderade länge på vad vi skulle ha för golv, men hur vi än tänkte så blev det trägolv. Det passar liksom huset på något sätt (huset är 100 år gammalt). Seda är väl furugolv lite mjuka och det kommer att bli lite märken, men samtidigt så skall det väl synas att man bor i ett hus.
Det kommer mer bilder sedan när det blir mera kök av det hela.