Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettteknik-och-media
Läst 2571 ggr
Enriks
0

Rakapparatsrakning

Jag har rakat mig med sladdmaskin över en tidning för att inte skräpa ner. Eller i badrum över handfatet när det finns elurtag där, som vi sällan har i Sverige, riskabel plats kanske? Har en sladdlös nu och kan välja plats, helst bör det väl vara ute men kan bli kallt. Skägg i handfatet blir det även vid våtrakning, med risk för stopp i avloppet? Du som rakar dig med apparat/maskin, var gör du det? Finns det maskiner som inte skräpar ner eller bör det finnas?

Tom
0

Det stämmer att hyresrätter inte så ofta har eluttag i badrummet. Men ett normalt hyffsat nytt (5 år) badrum i en privatägd bostad har eluttag.

Jag har sedan många år haft en laddbar som jag glatt använder i badrummet över handfatet eller i duschen eftersom den är vattentät. Men det är en prisfråga. En icke laddbar med sladd är betydligt billigare.

Tom

Enriks
1

Jag är van att raka mig på kontoret och inte så ofta, då är det Trimsaxen som skräpar ner. Kör lite Pagrotskystil och föryngrar mig när andan faller på:) Fick en sån där vattentät laddbar nu men frun gillar inte skräp i badrummet och jag gillar inte att städa.