Rakapparatsrakning
Jag har rakat mig med sladdmaskin över en tidning för att inte skräpa ner. Eller i badrum över handfatet när det finns elurtag där, som vi sällan har i Sverige, riskabel plats kanske? Har en sladdlös nu och kan välja plats, helst bör det väl vara ute men kan bli kallt. Skägg i handfatet blir det även vid våtrakning, med risk för stopp i avloppet? Du som rakar dig med apparat/maskin, var gör du det? Finns det maskiner som inte skräpar ner eller bör det finnas?
Det stämmer att hyresrätter inte så ofta har eluttag i badrummet. Men ett normalt hyffsat nytt (5 år) badrum i en privatägd bostad har eluttag.
Jag har sedan många år haft en laddbar som jag glatt använder i badrummet över handfatet eller i duschen eftersom den är vattentät. Men det är en prisfråga. En icke laddbar med sladd är betydligt billigare.
Tom

Jag är van att raka mig på kontoret och inte så ofta, då är det Trimsaxen som skräpar ner. Kör lite Pagrotskystil och föryngrar mig när andan faller på:) Fick en sån där vattentät laddbar nu men frun gillar inte skräp i badrummet och jag gillar inte att städa.