Bäst telebolag nu?
Telia verkar dyrast så jag hittade ett i Schweiz för fast telefoni, men dom vill ha numret till Visakortet, verkar det riskabelt?
Letar billigast och bäst för både vanlig telefon och IP samt mobil, vet dunågot?
Billigast lär det väl vara med någon form av IP-telefoni. Skype kanske?
Har du bredband, digital-tv och mobiltelefoni från Bredbandsbolaget/Telenor så bjuder dom på månadsavgiften för fast telefoni. Dom har också flat-rate-telefoni, dvs. fast månadsavgift och du ringer så mycket du vill inom Sverige.
Ringer du mycket mobil skulle jag nog skippa hemtelefonen och köra ett mobilt fastprisabbonemang t ex från Tele2 eller Telenor. Hos Tele2 tror jag det kostar 599:-/mån så får du ringa som mycket du vill inom Sverige till mobiler och fasta nätet.
Mvh // Johan

Kommer just från Frankrike och där ringer snarft alla via Internet. T ex Skype. Konstigt. I Sverige är detta inte alls så vanligt. Men ute i bondbyarna i bergen i Provence hart ALLA grannar detta. Och det marknadsförs stenhårt och - det fungerar!

Verkar bli Skype på IP, Affinity inrikes och 9533 eller kort utrikes, samt mobil till mobil inrikes.