Tips på garderobsstång?!
Vill ha en stång att hänga alla kläder på galgar men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Visst finns det säkert färdiga dyra lösningar men iaf.
Stången ska gå från ena väggen och ett par meter ut, men där tar det stopp, hur fästa stången? Tips på nån typ av väggsida mottages tacksamt som inte är för krånglig att sätta dit. Sen kommer jag ha ngt draperi/skynke för stång och kläder men det är ett senare problem :)
Kanske ni idérika människor har andra tips oxå?
Ha en fortsatt trevlig jul!
Besök mig gärna på Ronias matte
Jag tror att du kan använda IKEA:s serie Stolmen. Där finns både klädstång och förtöjningsstolpar.
En annan variant är att böja till ett V av plattjärn och fästa det i taket så att du kan lägga stången där.
Vänliga hälsningar
Niklas

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/bedroom/10449/
Klädskåpen Bodö eller Eina från IKEA?
Klarar en klädstång på flera meter att hålla sig rak utan att börja svanka? Ska du ha stången mellan två väggar eller ska den sticka ut från en vägg?
Tack för era svar!
Stången kommer inte vara flera meter och den ska i så fall sticka ut från en vägg, och då antar jag att fästa i taket kanske är det bästa eftersom det var en av mina frågor; ett bra sätt att hitta en till "väggsida" att fästa den i.
Det kan även bli så att jag har en längre stång som går från vägg till vägg… undra om det finns några snygga hållare till grövre stänger…
Nu ska jag kika på era länkar och spåna vidare.
Besök mig gärna på Ronias matte

en billig stång är att köpa ett "kvastskaft"/ "borstskaft" dessa är lagom tjocka och går att göra allt möjligt av! finns i två och ibland tre olika längder. försöker att tänka bort från det byggande jag själv gör med målarskåpet där den helt enkelt ska sitta sida till sida men om den ska gå rätt ut är det väl bäst att fästa från taket? en väggsida tar ofta mycket plats och är inte alltid jättestabil så sätt en redig krok i taket och om du vill göra det finare så häng i en fin kedja =)
#5: Kvastskaft är ganska smala. Man får inte glömma bort att kläder kan väga ganska mycket. Det kan vara bra att testa tyngden före montering.
Vänliga hälsningar
Niklas