Inomhusgrindar mm.
Jag försöker komma på något snyggare än kompostgaller att sätta upp då jag vill dela av huset; dels när hundrädda kommer på besök (o inte vill ha fyra överglada hundar över hela sig) o även vid andra tillfällen när jag inte vill ha alla hundar i alla rum just precis då, utan att för den skull behöva stänga in sig helt. Helt enkelt en barngrind eller liknande men finns det verkligen inte något smartare eller snyggare sätt?
Ni som är så påhittiga här kanske kan komma med nån bright idé :)
Det snyggaste jag har hemma nu är just en sån barngrind fast inte vit eller trä utan stålfärgad, praktisk men sviiindyr.
Besök mig gärna på Ronias matte
IKEA har bra barngrindar som håller sig stängda när de ska. Patrull brukade vi använda på den tiden. Tre eller fyra stycken för att kunna stänga av olika delar.
Vänliga hälsningar
Niklas
Ja det är nåt liknande den vi har - den är bra men är ju såå dyr om man vill ha flera 

varför inte kolla på tradera eller blocket, det finns säkert folk som ger bort oanvända barnsängar som de inte längre kan använda. Eller pröva på Röda Korset eller Erikshjälpen eller Emmaus. Då får du fyra sidor för var sin dörr, kan inte vara så farligt dyrt? Sen kan du ju alltid måla över.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Tack för tips, ska genast kollas upp 
Det finns en snabb o rätt billigt alternativ
Man sätter två lister med lagom avstånd att kunna sätta skiva som kan "träs" på dörren
Jag är lite klumpig på att förklara men det är klart en billigare variant o det är smidigt man kan lätt ha bara 1-2 olika spånskivor o ha liter på fler ställen…
Det är smidigt platsmässigt oxå.
Lyckat till o fråga om du inte förstog min förklaring :-)
Du menar två lister på var sida om öppningen och en spånskiva som man lägger emellan, och drar upp när man inte vill ha den kvar?
#5 Jag antar att du menar denna variant som jag brukar använda vid behov. Två lister fästs på vardera dörrkarmen så att man kan trä ner en skiva mellan dem.
Fast denna gången på bilden hade en annan hund sin mat på andra sidan, och skivan var inte i botten från början, och en hungrig valp gör ju allt för att komma igenom.
Detta har annars fungerat jättebra, och när man tar bort listerna syns det knappt något efter infästningen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Haha..hungrig hund ju ;) Men nu har jag fått lite bra idéer men vad blir billigast i materialväg tro? Spånskiva eller annat?
#5 0 #7 Ja jag mende precis så o visst kan det vara vissa som "rymmer" under eller över så är det
Jag var o kollade på barngrindar o på Babyproffsen finns det dragspelsvariant utan klämmskydd för 200-300 kr dom ska klart monterat o då kan man se vad som försegår på andra sidan.. det är klart mer i vägen men det är bra att ha lite varianter ..
Hörde med en vän hon hade listerna med kompostgaller så det är bara fantasin som sätter gränserna .

Har man inte någon lämplig skiva hemma så tror jag att kompostgaller blir billigast, 4 st kostar mindre än 100 kr på lågprisvaruhusen om jag inte har fel.
Yes, har massa kompostgaller nu och det är väl dom jag vill komma ifrån