Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 4424 ggr
Hirit
2006-09-23 01:35
0

Under diskbänken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet ej var jag ska placera detta inlägg,så det får väl bli under inredning och design. Städade under diskbänken häromdagen, så nu kanske jag törs visa hur jag har löst det där.

För att slippa ha allt stående på golvet så har jag satt upp skenor i de hål som fanns förut på sidoväggarna och placerat de gamla lådorna från f.d. städskåpet.

För att fräscha upp lite, så brukar jag sätta dit ett doftblock.

(Har inga småbarn och får jag besök av minsta barnbarnet så ser vi naturligtvis till att han inte kommer åt diskmedelstabletterna m.m)

Christina
2006-09-23 03:30
0

Ser mycket prydligt ut och så bra att kunna ha en bottenyta som man kan torka av. För spill blir det alltid. Funderar på hur jag ta efter din idé.

Jenna-Gun
2006-09-25 15:54
0

Men var har du alla återvinningshinkarna.

Hos mej finns inte plats för annat än dessa hinkar.

AndersE
2006-09-25 20:53
0

Jag får inte plats med återvinningen under diskhon;

Tidningar, pappförpackningar, klart och färgat glas, metall, hårdplast. Plus returflaskor- och burkar.

Jag börjar fundera på att ordna något utomhus. Någon som sett något bra system?

Jenna-Gun
2006-09-27 23:00
0

Vi har stora plastlådor på hyllor i garaget. Dit bär vi det som samlats inne.

Så kör vi till återvinningsstationen en gång i månaden.

AndersE
2006-09-27 23:34
0

#4 Något sådant tänker jag mig också.

altavista
2006-09-28 17:11
0

va´snyggt!

man kan köpa sånt med utdragbar manick för sophinkarna. Fast jag drar ut hinkarna manuellt Generad

Hirit
2006-10-01 19:26
0

"Tidningar, pappförpackningar, klart och färgat glas, metall, hårdplast. Plus returflaskor- och burkar.#3" förvarar i varsin påse i tvättstugan än så länge,en del under tvättbänken där de inte syns. Endast sophinken står på golvet under diskbänken.

Men har börjat fundera i samma banor som Anders. Jenna_Guns idé är också ett bra alternativ,beroende på vilket utrymme man har. Ett tag funderade jag på att skaffa  tvättkorgar i lagom storlek för var och ett av ovanstående och stoppa påsarna i.Vi får se hur det blir,det kan dyka upp flera ideér under funderingarnas gång.

Men om man nu skulle göra så,och inte har rum för detta i källaren eller garaget  t.ex.så skulle man kunna bygga ett "hus" i lagom storlek  på lämplig plats utomhus och måla detta i samma färg som huset. En granne har byggt ett"hus" för sin soptunna och målat i samma färg som huset. Ser riktigt trevligt ut, vet man inget så kan man inte tro att det står en soptunna där.

Jenna-Gun
2006-10-02 13:03
0

Bra ide med separat hus för återvinningen.

Illan
2006-10-02 22:37
0

Jisses så tjusigt. Så ser det INTE ut under sinken hos oss kan jag berätta Skrattande

Nu ska vi få ytterligare att sopsortera och jag börjar få lite panik. Hur ska man få plats med allt?