Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 7499 ggr
mellylove
16

hjälp med skåpsäng.

hej hej

jag har länge funderat på att bygga en skåpsäng. och har nu bestämt mig för att jag SKA göra det. men jag hittar ingen bra ritning eller bra bilder på internet som visar hur man kan göra det på ett BILLIGT och BRA sätt.

jag ska bygga en skåpsäng till en 120 säng. och den ska vara liggandes. jag vet att många har använt massa lufttrycks maskiner mm för att sängen ska vara lätt att fälla upp och ner. men jag behöver inte ha det så avanserat. utan den ska vara snygg, enkel i designen och hållbar..å så klart billig då jag inte har någon vidare ekonomi.

jag tänkte om ni vet någon som byggt en eller om ni har en bra idè på hur man kan bygga en…lätt och billigt. jag är inte så händig hehe.

tack på förhand

/linda

Niklas
0

Hur menar du att den "ska vara liggandes"?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

TottsiGirl
0

www.tv4.se/antligenhemma kan du söka på sängskåp så finns det klipp på när Martin Timell bygger ett sängskåp :)

Kanske kan du få några tips där.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Bjornen
0

Skåpsäng var en vanlig möbel under första delen av 1800-talet. Hör efter med en hembygdsförening eller länsmuseum.

parsley
0

Fast en antik skåpsäng är väl en säng ihopbygd med ett skåp. En modern skåpsäng är en sängbotten som fälls in i ett skåp som står mot en vägg så den inte tar upp golvyta.

Bjornen
0

Skåpsäng är en säng med ena gavel sammanbyggt med ett skåp och belagt i skrift sedan 1668. Om det är annorlundat borde det heta något annat istället för skåpsäng.