Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 3694 ggr
Enrik_Naggande_god
0

Placering av Tvättkorg

Jag vill placera tvätten snarast där den ska tvättas i Tvättstugan, istället ställdes en Tvättkorg in i sovrummet,  jag tycker det verkar osunt. Det säljs tvättkorgar till garderobsväggar, kanske är bra för en lgh om man inte har plats i badrummet, men i en villa?

Asagard
0

Hm, svårt. Vi har valt att ha en i badrummet nere och tre i duschen(?!) i badrummet uppe, där vi även har tvättmaskin och torktumlare. Varför? Jo, för vi använder inte duschen uppe och då kan man stänga igen duschväggarna och slippa se tvättberget! :-D

Att ha tvättkorg i sovrummet, hm, nej tack! Så slö får man inte vara. Cool

Enrik_Naggande_god
0

Vi har 3 korgar i Tvättstugan, luften i sovrummet lär inte bli bättre av smutstvätt, vill ha ut den men hon är snabb säger hon, tömmer ofta. Ensam var jag noga med att allt åkte direkt ner i badrummet, där jag bodde då.

Hirit
0

Jag har tvättkorgen i tvättstugan. Bor man så till att det finns utrymme så är det väl naturligast så för min del. Men bor man i lägenhet där utrymmet ibland kan vara mindre,så får man lösa det därefter.

Tom
0

"Ensam var jag noga med att allt åkte direkt ner i badrummet där jag bodde då."

Hur var det att bo i ett badrum?  ;-)

Tom

kemikal
0

Kanske lite jobbigt om allt blir blött varje gång man duschar… :P

Har en tvättpåse hängandes på garderoben, en tvättkorg i tvättstugan och så slängs det en del på golvet. Vad som passar bäst beror väl på om man vill springa med några plagg varje gång man tar av sig, eller om man vill släpa en hel tvättkorg när man ska tvätta.

Asagard
0

#5 Äsch, inte alls. Ekonomiskt sätt att tvätta tvätten samtidigt som man duschar. Lite svårt att få plats bara bland all tvätten… Cool

kemikal
1

#6 Hmm, det får mig osökt att tänka på en reklam som gick för ett tag sedan… Personen sitter i badkaret och viftar med ett par strumpor och gör tvättmaskinsljud.

Enrik_Naggande_god
0

Eller duscha med kläderna på så tas allt på en gång.

rattmamman
0

Sååå, vad är problemet? Tvättkorgens placering, eller att du blivit tvungen att ändra dina vanor sedan du bodde ensam…Oskyldig

Linda
0

Tvättkorga i sovrummen och i utrymmet där man tvättar..Vill inte gärna bjuda mina besökare på otvättade kläder när de lånar toaletten..

Hällre tvättkorgar änn tappade undisar på golven..Tänk på att det faktist finns fina tvättkorgar samt att det faktist går att skjuta in dem i gaderoben ju..

/Linda

kickboard
0

Tvättkorg i tvättutrymmet och dit bär vi allt som är smutsigt. Inga problem för jag gillar mest att tvätta av allt hushållsarbete.

kia63
0

Tvättkorgen i sovrummet kan ju inte vara osunt, men däremot hund/katthår i sovrummet och i sängen är verkligen äckligt. Tänk bara tassar som varit i kattlådan, fullt av bakterier.

Linda
0

#12 Uuuuäääk därför är inga djur som går på kattlåda välkomna till sovrummet

Destany
0

jag har min tvättkorg i en garderob.

Linda
0

smart!och jag i tvättstugan..

Kirsan
0

Vi har haft tvättkorgen både på toaletten (där stod tvättmaskinen) och i sovrummet (där står den idag). Och med vårat lilla facit i handen kommer den smutsiga tvätten till korgen oftare när den står där jag klär av mig, än där jag måste bära den ett extra varv till korgen dagen efter/samma kväll jag klär av mig.

Fast… drömmen är ju med en hemlig lucka från övre våningen (där finns sovrummet) direkt ner till tvättstugan där det står en korg och väntar in all smutstvätt från "ovan". Som i alla större sjukhus eller som på film - ett riktigt tvättinkast. DÅ slipper man både och… Hur övertalar jag min händige man om det?

Titti
0

Jag förvarar min tvätt i min garderob. Blir inte liggandes där så länge eftersom jag tvättar flera gånger i veckan, blir en sådär 3-4 maskiner. Dit hamnar också lakan och handdukar.
Husbonden förvarar sin tvätt i tvättrummet.

Detta för att ibland så tvättar vi tvätten på helt olika ställen.
Han hos sin mor, jag hos min. Har ju ingen tvättmaskin (bor trångt), så att föra tvätten ca 3km, inget problem (när man ändå ska dit). Det har ju funkat bra i nästan 4 år nu så vi fortsätter så.

Jenna-Gun
0

Tvättkorgen står i tvättstugan.

Men mannen i huset samlar sin tvätt lite varstans.

Men då blir han utan rena kläder och måste tvätta själv :)

Annette
0

Vi har små tvättkorgar i varje sovrum. Dessa tömmer vi nästan varje dag i tvättkorgarna som finns i tvättstugan.

I tvättstugan har vi 6 st tvättkorgar för olika tvätt:

• Mörkt
  • Vitt 60
  • Vitt 40
  • Rött
  • Ljust
  • Övrigt

Då ser man lätt när man fyller en maskin.

Jenna-Gun
0

Vilken smart idè.

Den ska jag nappa på

Margareta
0

#19 Vi har EXAKT samma system som Du har Annette sen minst 18 år tillbaka.
Min man ser oerhört dåligt och detta har underlättat enormt eftersom alla hjälps åt att sortera tvätten.
Övrigt hos oss betyder jeans, grått och grönt….
det enda som tillkommer utöver korgarna är lakan och dem tvättar vi direkt när vi tar dem ur sängarna.

Numer pensionär i Nynäshamn

Annette
0

#21. Visst är det bra!
Vi tvättar också lakan direkt. Övrigt hos oss är sådant som inte passar in någon annanstans. Ofta lite "besvärlig" tvätt som måste tvättas separat.

Margareta
0

#22 Då har vi 7 korgar… för vi har en liten för handtvätt också…
Skall bestämt ta en bild på våra korgar eftersom vi snart har husvisning…. lite stylat kanske…

Numer pensionär i Nynäshamn

Loove
0

Då jag bodde i borås så renoverade jag mitt badrum och snett under bedrummet så fanns tvättstugan. Så i ett av badrumsskåpen fick det bli ett hål i golvet med ett pvc rör (japp det gled fint) som hamnade ner i matkällaren (som stod tom) och med en böj och ytterligare ett hål så hamnade tvätten in i en garderob inne i själva tvättstugan.

Hur bekvämt som helst.

Nackdelen var att jag aldrig hade ärende ner i tvättstugan och på så vis hann tvättkorgen bli väldigt full innan jag satte igång med att ha "tvättdag" ..hihi

Lovisa