Bilder på Era kök
Hej.
Behöver inspiration. Har Ni foton på hur Ni har renoverat era kök. Skulle vara jättekul att ta del av. Antingen genom tråden eller via pm.
Tack
Var rädda om varandra
Senare i vinter någon gång skall jag visa upp det. VI skall nämligen renovera köket i vinter. Det skall bli SÅ roligt.
Vi renovera vårat kök i våras. Det är ett ikea kök med luckan Ståt. Jag har inga bilder på det gamla, men det var ett 70-tals kök med bardisk. Köket börja där spisen står och gick i ett u. Där den upphöjda diskmaskinen är gick bardisken ut. Vid höger sida om spisen satt en dörr till matsalen, som också är förbunden med stora rummet, Golv från Tarkett och vitvaror från Siemens och Electrolux. Laminat bänksivor från Ikea.

Vi har inte renoverat vårt kök än, men har vissa tankar hur jag skulle vilja ha det. En av dem är ett matförråd, ett litet rum i ena hörnet där man kan ha alla "sval-varor". Jag skulle vilja flytta spisen också i ett hörn, då får man avläggningsyta bakom. Jag har också tänkt bara 30-skåp åtminstone vid ena väggen, jag tycker inte man utnyttjar 60 bänk mer än att ha grejer uppradade längst in. Jag vill också ha en avrundad del vid dörröppningen. Färgen, ja, det har varit vitt tidigare och vi har inte tröttnat på det, så det blir nog vitt igen. Och jag vill gärna ha gasspis för att ha total koll på maten, en inbyggd liten diskmaskin och inbyggd ugn i ögonhöjd. Jag bifogar en bild om "gamla" köket. Bild på det nya lär vänta några år eftersom vi ska renovera annat först.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
# 6 Snyggt Tom! Vad är det för märke på köket? Gillar kaklet skarpt, vart är det i från?
//Marcus
#8, Tack!
Det finns inget kakel i hela köket… Du kanske menar sjöstenen? Jag köpte några säckar med krossad sjösten och ritade upp hästen på väggen. Sen var det bara att lägga mosaik. Det tog lite tid men jag blev nöjd med resultatet :-)
Skåpen var från IKEA och vitvarorna var SIEMENS. Bakom diskbänken satte jag en glasskiva som jag hade målat med schabloner på baksidan.
Det satt en inbyggd mediaanläggning till höger utanför bilden som bestod av en inbyggd plattskärm i köket och en inbyggd pekskärm ovanför massagebadet i badrummet. Båda rummen hade inbyggda högtalara i taken. När jag byggde lägenheten fanns det inte några mediaanläggningar för privat bruk som det gör idag så jag var tvungen att bygga ihop allt själv. Men resultatet blev riktigt bra och användarvänligt.

Jag tyckte om det gröna också. Ja skulle bara bytt vitvaror och handtag, eventuellt la mosaik i stället för kakel och nytt golv.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#6 o det var snyggt o eget

ooh vad fint :)
Vi som precis håller på med revnovering av kök.
Nu fattar bara golvet och lite om målat tak.
Men när jag tittar på era kök så vill jag göra om igen. 
// Liinda
#11, Tack!
Tom: Wow jag är imponerad!
Riktigt skickligt ju!!!

#14, Tack! Nåt ska man väl ha för att man är snickare… ;-)
TAck för era fina bilder. Det skall bli så roligt när vi sätter igång.
Var rädda om varandra

#6 Dig skulle man vilja låna lite
Behöver göra om mitt kök och hästen med sjösten vore ju inte dumt.
Tack! :-)
Här har vi börjat så smått genom att flytta över allting vi behöver från köket in i vardagsrummet och packa ner resten. Vi skall byta golv också så vi måste verkligen tömma allt. Det känns lite konstigt med kylskåpet i vardagsrummet :)