Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 2702 ggr
Pernilla
0

Byta köksluckor

Är det någon som har erfarenhet av att bara byta ut köksluckor och sätte dessa på befintliga stommar i köket? Vårt kök är i behov av uppfräschning men vi är inte jättesugna på att renovera hela. Tror att det skulle funka bra att bara byta luckor och bänkskivor. Jag är lite inne på att testa något av alla dessa företag som kommer och måttar och sedan återkommer och monterar luckorna någon vecka senare.

Är det någon av er som testat och hur blev resultatet?

//Pernilla

TottsiGirl
0

Jag har ett sådant kök hemma i min bostadsrätt. Det var inte jag som valde luckorna utan tidigare ägare, har inga bilder på denna datorn men kan fixa de ikväll.. Jag tycker det blev helt ok hos mig iaf :) dom förra ägarna hade köpt luckorna från Göteborgs köksrenoveringar http://www.gbgkok.se/

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

parsley
0

Har haft ett sådant kök och det fungerade utmärkt. Fast det var inte jag som satte in det utan det fanns redan på plats. Hittar man en lucka man gillar så är det ett bra alternativ till att byta allt. Vill man inte ha sådana luckor så kan man också lämna in sina befintliga luckor till sprutlackering.