Nya fönster....
Nu äntligen har vi fått våra nya treglasfönster som vi väntat på så länge. De är tunga som attan och hur det ska gå på baksidan av huset,att lyfta in dem på plats får vi se. Men övervåningen känns mer gruvsamt,eftersom de är tunga så blir det tufft att bära upp dem.
Karlarna började med en balkongdörr i går. Nu på eftermiddagen sattes den andra dörren på plats + köksfönstret. Min man hade glömt att beställa lås till dörrarna,så han köpte dessa idag. Bevare mig väl 1.300 kr. för ett par små lås med tre nycklar. Kanske inte så farligt ändå,inte vet jag.
Nu är den dörren på plats.Det var tur att han hade skarvat på en extra ram/list runt om,annars hade det blivit marigt att skruva fast i ingenting.(limmat och skruvat)de som byggde huset hade snålat på virket.Ny isolering häftades fast innan dörren sattes dit. I morgon kommer nog vardagsrumsfönstren på plats,tillväga gångsättet är detsamma.Det blir ett eller par fönster om dagen tills alla 7 är på plats.
Kul, hoppas att det blir som ni vill.
Man kan använda en kofot istället för deras hydrauliska verktyg.
Tom

Oj vilket jobb, men det kommer nog att bli varmt och skönt i vinter.
Det känns redan lite skillnad,bl.a.så hörs ljuden utifrån inte så mycket. I och för sig så är det just ingen trafik heller. Det ska bli spännande att se hur det blir i vinter. Nu är det bara övervåningen kvar. Jodå, han använde kofoten också,men den andra grejen var bra att ha i vissa lägen också.