Jag är usel på...

Hahaha - underbart!!
// staffan

DU är pedant i jämförelse med min pappa!
Ler igenkännande :) Sådär brukar det se ut i garaget hos oss när mannen och sonen varit i mekartagen. Tidigare har min man skyllt allting på sonen, men det går inte längre sedan han flyttat hemifrån…

Hehe, snygg ordning AT, är den kronologisk. :-)

Alex, det har jag alltid sagt till frugan att min ordning är perfekt kronologisk. Men hon hävdar att det inte är en ordning. Då förklarar jag för henne att hon sorterar sina mejl i kronologisk ordning, då borde jag få sortera mina prylar på samma sätt. ;-)
Den blicken jag brukar få då är iskallt mördande :-)
Jag har städat nu, får se hur länge det varar. Än så länge är bara en grensax sorterad i kronologisk ordning…

AT, förmodligen hittar du ingenting längre eftersom det inte ligger i högen där det brukar vara:-)
För tre år sedan sparkade sonen (host, host) en boll in i grannens källarfönster. Ren olyckshändele naturligtvis, bollen måste varit skev :) men vi kom överens om att jag kunde köpa en ny glasruta till grannen eftersom jag ändå behövde några själv.
Sagt och gjort, han fick sin ruta några dagar senare. Och jag la mina tre rutor på bänken i garaget som faktiskt var tom för tillfället. :-0
La en frigolitskiva över och vips hade jag en ny arbetsyta.
Har inte kommit ner till frigoliten förrän för några veckor sedan, insåg då att jag fortfarande inte bytt de spruckna rutorna. Det var nära… men nu har jag fyllt på igen :-)

Skönt att höra att vi är fler som sorterat kronologiskt :-)
Min fru frågade meg efter penslar igår, var de fanns någon stans? Jag svarade, -du var själv med och städade, jag har ingen aning längre.
Är det någon som noterat hur effektivt jag utnyttjar bänkskivan? Tll vänster jämte borrkassetten (med borren i en hög i botten) så står det en rund ask med skruvar. Den tar bara 1cm av bänken :-)