Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 4427 ggr
LiindaH
2008-09-18 20:07
0

Sovrums tips

Jag behöver akuta sovrums tips innan jag blir tokig.
Just nu har vi inget sovrum, vi har 2 madrasser på golvet i ett rum ;P åh jag kan inte sova där inne, känns som jag sover på en tom tip.

åh eftersom ideerna är totalt bort blåsta behöver jag tips.

det är ett någorlunda stort rum.
MEN med portal mot vardagsrummet. en stor.

Åh färgerna i v-rummet är , rött, svart, silver/grått, åh vitt.
vill inte att det ska skära sig eller se dumt ut.
Men inte att det ska vara för lika heller.

gah jag har sådana problem. Vi har inte köpt någon sängram ens för att jag vill att det ska matcha sen.
Så någon som har nå tips på min totalt kassa förklaring?

vill inte ha för mörka eller för ljusa färger heller, då vi har 2 hundar och en drös med katter som alla älskar att ligga i sängen.

// Liinda

Liss
2008-09-19 22:36
0

Hum.. va vill du ha tips på egentligen? Vad för färg på väggarna eller på möblerna eller allting?:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

parsley
2008-09-20 17:04
0

Skaffa ben till madrasserna så de kommer upp från golvet. Komplettera med ett överkast. Ev kan du även bygga en sänggavel av en träfiberplatta och klä den med quiltvadd och ett snyggt tyg. Som sängbord kan du ha   några snygga stolar.

Är portalen mot vardagsrummet OK eller vill du bli av med den?

Mitt förslag är att du låter väggarna i sovrummet vara ljusa och låter textiler stå för färgsättningen.

LiindaH
2008-09-24 15:27
0

#1 - Typ allt, nu är det vita väggar.
Vill ha tips på tapet, möbler, deko, allt.

#2 - Yes,  bra förlsag med sängen ;D

ja Portalen vill vi ha kvar, då vi har en av hundarna instängda där när vi åker iväg, då har vi kompostgaller där just nu så han inte kan ta sig ut .
Sen är det bra att han kan se sina vänner på andra sidan.

// Liinda

Linska
2008-09-29 01:26
0

Mitt förslag är att du tar upp det gråa i vardagsrummet och målar en grå fondvägg vid sängen tex ncs 2502-y el 2500-n.

På den väggen kan du sätta upp några rader tavellister där du ställer svarta ramar med svartvita fotografier (gärna ordentlig storlek) tex ikeas Ribba 50x50cm. En 4-spot i taket kan du rikta mot tavlorna så att motiven verkligen kommer fram.

Jag skulle också göra en hemsnickrad sänggavel och klä med akrylatväv för att lätt kunna torka av.

Röda sängbord i asiatisk stil (Kolla Ellos under skåp) värmer upp. Snygga bordslampor på varsitt bord + sängspot som sitter ovanför sängen. OBS välj en 2-spot som sitter i mitten på sängen, då riktar man spoten mot sitt håll och stör den andra mindre.

En enkel hissgardin och längder för att få det ombonat. Snygg lampa även här och enhetliga krukor med grönt i.

Kanske en skön fåtölj med läslampa…

Vad behöver ni för förvaring? Byrå , bokhylla?

Om du ger mig feedback och även berättar vilken sorts stil du gillar kan jag lämna fler förslag.

LiindaH
2008-10-02 12:44
0

#4 - wow nu fick jag upp en jätte bra bild i huvudet.
Men om jag tar kort sen när jag får tid så kanske du ser hur jag menar, : ) åh kan ge ännu mera förslag :D

Stil, har nog ingen speciell skulle jag nog säga, försöker hitta en fortfarande.

// Liinda