Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 2304 ggr
Sandra
0

Köpt lägenhet!

Äntligen har vi köpt våran första lägenhet tillsammans! Vi ska till banken idag och skriva på de första papprena för handpenningen. Köpeavtal är redan skrivet =)
Det känns så skönt! Dock byter vi ort, vilket känns lite jobbigt för mig då jag verkligen gillar att bo i Bålsta. Har bott här hela mitt liv. Men men.

Nu är det ju allt detta med att säga upp abonnemang hit o dit. Det är så mycket! Och jag är rädd att jag ska missa nåt så vi får betala dubbla avgifter o så när vi väl flyttat. Men det är väl en oro som alltid infinner sig när man ska flytta. Kände likadant förra gången.

Nu ska jag bara skaffa ett jobb som jag trivs med… det är det enda som saknas. Sen är min lycka total!

Niklas
0

Grattis! Har du kommit ihåg el, telefon, bredband, kabel-tv och garage?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sandra
0

Elen är vi inte riktigt säker på hur vi ska göra med. Vi ska ringa till hyresvärden o fråga. Förra gången vi flyttade så fixade hyresvärden en flytt nämligen. Men nu flyttar vi ju till bostadsrätt. Så jag får höra med de.

Kabel-tv var det telefonkö till så den är på G iaf =) Hatar telefonköer! Det andra är fixat!

TottsiGirl
0

#2 Ring den som är nätägaren dit du ska flytta och anmäla dig som elkund. Har man otur och inte anmäler sig stänger vissa nätägare av strömmen i brist på ny kund i sina register när den gamla kunden flyttat ut. Inte så kul om man kommer och ska flytta in och det är svart.

När du anmält dig som kund, be att få anläggningsuppgifterna på din lägenhet. Sedan är det "bara" att välja en elleverantör som man vill ska leverera strömmen.

http://www.energimarknadsinspektionen.se/elpriskollen/ finns alla sveriges ellverantörer listade :)

Lycka till

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Sandra
0

#3 Där sa du nåt hörru. Det har jag inte tänkt på!

Men det är fjärrvärme indraget i husen. Så vi har inte så mycket att välja på. Dock är det företag som finns väldigt bra med priserna vad jag fattade det som.

TottsiGirl
0

#4 Nej är det bara hushållsel så är det ju inga stora kostnader det rör sig om men det brukar ändå vara bra att välja en elleverantör att vara tillsvidarekund utan avtal är som regel alltid dyrare.

Kom på en sak till som e bra att göra när man flyttar som man kan missa, Adressändra..

Glömde ju säga grattis till lägenheten i förra inlägget.. Köpte själv lägenhet i somras så jag vet hur kul det är :D

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."