Hur ser ditt badrum ut?

Snyggt… Tyvärr så vägrar jag sätta ut en bild innan det är klart… Det gamla går att beskriva ganska bra. Rakt fram mot "bakväggen" stod toalettstolen och framför den mot dörren fanns hansfatet. På andra sidan dörröppningen fanns badkaret. Kastade ut badkaret och satte in duschkabin och satte även handfatet bredvid. Badrummet har alltså samma yta som 2 badkar. Det funkar inte i en familj på 4 så till sommaren blir det utbyggnation med bla ett nytt badrum..

Och detta är vårt, det bästa är utsikten.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Är det där du sitter nu och skickar bilderna ifrån? Du kan vara stolt över ditt badrum. Kjempefint

*suck*.. Varför blev man inte snickare då….
Jaa, och rördragare och byggde på med lite murning och elektricitet…

# Jag trodde det räckte med att vara ingenjör, men jag kan ju bara göra ritningarna och lite hemma renoveringar….. Eller så hade man ju iaf kunnat gift sig med en hantverkare….
Sökes:
Man med Hilti. Allmänt snickarkunnig, elektriker och rörmokare och som aldrig ifrågasätter mina inredningsideér.
Finnes:
Kvinna som passerat bäst-före-datum. Stönig, självständig och totalt obegriplig.
1:a dejten kan bestå i att fixa mitt badrum… idéer kan vi sno här ovan…

Haha, ni är för roliga! Jag tar det som komplimanger… ;-)
Tom
Let´s face it girls - all the good ones are taken…
Jag försöker bredda min vänkrets så gott jag kan - en lillebror som är elektriker, blivande chef som driver byggfirma, granne som är murare… Nån som känner en rörmokare som behöver nya kompisar?

#11*asg* Jo min rörmokare stötte faktiskt på mig när jag träffade honom ute på puben…och jag kan säga att jag kutade så fort jag kunde. (Han är typ 60)…
Nån lillebror har jag inte (men har läst ett par år el)…. Ingen chef på nån byggfirma heller (men kan se skillnad på en spånskiva och en masonit).. Har faktiskt en kompis som är murare.:) Jag vill lära mig till smed..
#9 Får du många svar så vet du vart du kan dela med dig..*s*
#11 Menar du verkligen att allt hopp är ute för mig? Är jag för sent ute? Tåget har gått och jag står kvar vid stationen…
#12 Kan du inte skicka din rörmokare till mig då?
Och får jag många svar så delar jag självklart med mig, (det blir så jobbigt att ha många karlar drällandes runt hemma)… men jag måste testa dom själv först , och testet får bli mitt nya badrum.

#13 Klart du får ta min rörmokare… Jag ska se om det inte finns nån under 50 iaf… Jag ska ju göra en utbyggnad på huset så jag kan få mitt stooora badrum..
Såjåsåja, inte bryta ihop! Tänk på hur det funkar med SJ - det kommer alltid ett nytt tåg, dessvärre sällan i tid bara…

OK, Charmique, Pomperipossa och Sajberlena. Mycket snack och liten verkstad. Låt oss se era badrum någon gång. (För det var faktiskt det som ZooBoo startade tråden för ;-)
Tom
*muttrar* Här gör man allt för att prata bort sitt eländiga badrum… Framåt årsskiftet, när det är färdigrenoverat, kanske det fastnar på bild… Innan dess blundar vi och trevar oss fram för att slippa se eländet…

#16 Okej oj okej då…….Här har ni alltså bilden på världens minsta badrum... Framme till vänster så skymtar handfatet och till höger ett skåp jag gjorde för att täcka de "dödade" rörstumparna från det gamla handfatet. Vid duschkabinen och handfatet har det alltså stått ett badkar… En orimlighet för en familj på 4 pers. Förhoppningsvis får jag klart utbyggnaden med det stoooora badrummet till sommaren.

#18, Tack, nu vet vi hur det ser ut före. Nu väntar vi med spänning på efterbilden :-)
Tom

#19 Är du slavdrivare också..:) Jag måste ju bygga ut hela huset för att jag ska kunna bygga om badrummet…
# 16 Ok, här kommer mitt badrum, eller rättare sagt mitt blivande badrum (då jag inte har fått tillträde till min nya lägenhet än). Alla vet vad det kostar att renovera ett badrum så någon efterbild kommer inte förrän: 1) jag vunnit på Lotto 2) Mr Hilti ramlat in i mitt liv 3) Extreme Home Makeover tycker så synd om mig - denna ensamma mamma med två obstinata tonårsdöttrar - att dom gör mig till sitt renoveringsobjekt.
Skämt åsido - kostnaden är stor för att renovera ett badrum och det ingår inte i min budget just nu (och troligtvis inte de närmaste åren då jag betalat alldeles för mycket för lägenheten). De hemska blå väggarna ska definitivt målas omgående, men är det någon som har några andra idéer över vad jag kan göra med inte så stora finansiella insatser så tar jag tacksamt emot era idéer. Skicka gärna bilder.

#21, Skaffa en duschblandare från Hans Grohe. De är jättesköna att duscha med och de är snygga. Kostar bara runt 800 kr och piffar upp ditt badrum en aning om du inte vill renovera hela.
Tom

Åh, Tom, du renoverar kök och badrum så att man blir kär!
Du har både smaken, kreativiteteten, kunskapen och pengarna (?) för att renovera rummen så att de känns makalöst snygga. - Slutfjäskat.
Jag återkommer med före och efterbilder på vår minimala toalett som vi håller på att renovera i källaren om typ… någon månad eller två.
Hej hopp!

#23, Åh, tack! Vad glad jag blir! =)
Tom

#21 Snygga stilrena tavlor, coolt dushdraperi och en tuff badrumsmatta, lite snygga doftljus på badkaret och tips nr 2 och det viktigaste för att ha ett trivsammt badrum, håll undan alla flaskor, tandkrämstuber och bråte- bort, in i skåp - håll ordnig, så känns det finare och lite lyxigare!
bild på mitt badrum, rätt trist, men vi flyttade precis in för två månader sen så det enda vi gjort är att målat det vitt och köpt ett fint badkar (ej med på bild)

#25 Sorry men mitt badrum är ca 4-3 kvm så man har inte plats för nåt…. Har så många skåp det finns plats med men det är för litet för att man ska kunna ha det riktigt snyggt och ändå kunna använda det….

jag talade om för grannens pojk hur bra det verkar vara att vara rörmokare, mycket pengar och bra jobb osv. vi hade redan elekriker och snickare i byn men ingen rörkrökare. han är nu färdigutbildad och klar för grannskapet att utnyttjas.
praktiskt!
Inlägget är borttaget

Vårt badrum…
/Margareta
LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

…från andra hållet.
Vi är nyinflyttade och har inte gjort någonting alls.
/Margareta
LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

#30, Härlig utsikt från ert badrum!
Tom

Det blir nog snyggt! Jag har använt stora rektangulära plattor i ett badrum och det såg nästan ut som en igloo. Det är snyggt att bryta av den stela vita färgen med någonting färgglatt. Bänkskiva i trä till exempel.
Tom

#34 Ja antingen blir det ljusbeiga stenar på golvet och då tänkte jag ha inredningen i ek eller valnöt (högskåp och tvättställ) om jag väljer de mörkgrå stenarna så blir det nog vita möbler..
Jag tänkte starta en ny "hur renoverar jag badrum-tråd" snart då jag har alla mått och material klara.
Då ska ni få hjälpa mig!

anna77.. vart har du hittat duschdrapperiet? de var jäkligt snyggt:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#36 Jag har köpt det i Kalmar i en inredningsaffär. Skickar adressen till dig.

som sagt, taaaack:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#25 Shit, va snyggt badrum du har
#33 Lycka till med renoveringen! Hihi…jag har likadant mönster på ett påslakan som du har på ditt duschdraperi
så snygga badrumm alla har.. själv har vi ett jättelitet badrumm knökat me saker… ingen bild "tuvärr" =D

En bild som det ser ut just nu.

En till.

#3 Jag gillar verkligen de där stora gröna kakelplattorna, Maria! Färg utan att vara påträngande o vad härligt m lite sommarkänsla i ett rum där man ofta är naken…även vintertid!

#45, Pitoreskt ;-)

Uash vad snygga badrum ni har … undantag #45 ;) men det blir säker fint

Ett badrum jag besökte förra veckan:
http://panoramafoton.se/sormland/panorama_badrum.htm
Vänliga hälsningar
Niklas
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

#25 Jag vill också ha ditt duschdraperi! Kör svart/vitt i vårt badrum och det är toksvårt att hitta snygga duschdraperier!

Såhär såg badrummet ut när vi köpte huset.
Och såhär blev det då det blev klart

#55, I det badrummet löste jag det genom att låta hela träfronten vara lös. Hela fronten går alltså att dra rakt ut frammåt om man skulle vilja komma åt bakom.
Dessutom gjorde jag en inspektionslucka bakom badkaret mot ett angränsande rum (en toalett).
Snyggt badrum förövrigt!
Tom

#62. Ja men det var ju smart. Bättre med trä då om man ska kunna dra ut den. Är lite skeptisk till att kakla in och bara ha en kakelplatta stor lucka som jag sett. Lite knepigt med rengöring och annat. Enda nackdelen med trä är ju hur det ser ut om några år… det går ju liksom inte att undvika vatten runt om. Hellst inte om man som jag har småbarn som älskar att plaska Mycket torka och se till att inget vått hamnar emellan.

Jag behandlade trät med fernissa enligt gamla båtbyggartraditioner så jag tror att det fungerar bra än idag.

jag kan också skicka lite extra bilder, förut var bara fönstret med.

Tjusigt Maria
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Tuff mosaik! Grönt är ju det nya svarta så du ligger helt rätt i modet :-)