Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettekonomi-och-juridik
Läst 1922 ggr
Velepa
0

Köpa lägenhet

På måndag ska jag skriva på så ja blir ägare av en 2a.
Men vad är de jag ska tänka på?

TottsiGirl
0

O va kul då sitter vi i samma båt :) har precis skrivit på papperna till min 2a tyvärr är jag precis lika novis som du så jag har nog inte så mycket bra råd att komma med :(

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Niklas
0

Be att mäklaren skickar avtalet så att du kan läsa det i lugn och ro före mötet. Då kan du be om eventuella ändringar i förväg och slipper sitta där och känna dig besvärlig.

Det bör stå att avtalet gäller under förutsättning att du får de lån du behöver (ifall det är så). Om du ska ta dit en besiktningsman bör det stå att hans godkännande är ett villkor för slutförande av köpet.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

ElinKee
0

Har du möjlighet så be att få kolla på lägenheten kvällen innan, så inget har tagits bort från den eller förstörts. Kolla med fastighetskontoret hur många nycklar det finns som har hämtats ut. Det gjorde inte jag. Fick lida för det (men mitt eget fel) den dagen jag sålde, för dom kollade upp det. 3 hade tagits ut med jag hade bara två. förmodligen hade de tidigare ägarna tappat bort en, och gjort en ny. Men inga får ju vara på vift, så jag fick betala en låssmed att byta cylinder i dörren och göra helt nya nycklar. Jag lärde mig en dyr läxa.

icansson
0

jag är ordförande i en bostadsförening för bostadsrätter och ta alltid reda på föreningens ekonomi innan ni köper en lägenhet är det en liten förening är det extra viktigt.