Budgivning
Mäklaren hade visning av vårt hus i söndags och så måndags..
-Efter båda gångerna fick vi ringa o höra hur det gått och jo det lät bra 18 familjer första dagen och några på söndagen..
-Vi hade bestämt att vi skulle ha budgivning redan på onsdag (idag) men vi har inte hört någonting..
-Man tycker att det borde vara brukligt att mäklaren ringer och berättar lite mer och inte bara kortfattat om hur många som kommit..
-Vi vill ju veta hur budgivningen kommer gå till idag..
-Hemska tanke, kanske inte är någon som budar?
..Klockan är 10:32 och vi har inte hört någonting..
-Ni börjar man tvivla om mäklaren tar vårt uppdrag seriöst.
-Vi vet också att hon harhand om ett objekt i närhet till vårat hus för x antal milj mer änn våran som endast är utgångs bud 2,1milj…
-Vad tror ni?
/Nervös
Jadu, jag förstår om du är nervös. Jag själv kommer nog att vara i din sits om 2 veckor.
Vad jag förstår går väl budgivningen lite olika till hos olika mäklare. Jag har Föreningssparbanken och deras metod är tydligen webbaserad så att alla budgivare och säljaren kan gå in och se vad senaste budet är när helst de vill med hjälp av en kod.
Lycka till med budgivningen och hoppas att du får bra betalt för huset.
Allt det där ska en seriös mäklare ha förklarat för dig långt innan han fick uppdraget. Att han ska redovisa alla bud är självklart. Sen om det dröjer någon minut innan han ringer upp er får man kanske ränka med.
Det är era pengar! Ni bestämmer vad de är värda och ni bestämmer hur försäljningen ska gå till. Låt aldrig mäklaren diktera villkoren. Det är inte ert problem om mäklaren har tagit på sig för mycket jobb. Han ska i alla fall ge er försäljning 110%.
Tom
Man brukar kunna få bud som SMS som säljare.
Vänliga hälsningar
Niklas