Tavelvägg
Jag har börjat lite smått med en tavelvägg. Eller ja, mer åt en tavelgrupp…
Och den väggen ska då vara helt tillägnad min hund.
Vad tror ni om den där uppsättningen? Funkar det? Ser det bra ut? Är de skumt med bara Ecko bilder?:P (inte för mig dock, för mig är han allt)
De kommer vara över en skänk i vardagsrummet på fondväggen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Om man vill ha en geometrisk form, då tar man en rektangulär form och lägger tavlorna så att de yttersta kanterna möter denna rektangulära linjen. (Om du har bra vägg, kan du eventuellt sätta upp en maskeringstejp lite lätt som leder dig vågrätt och lodrätt rätt. ) Nuförtiden hänger många sina tavlor lite hursomhelst. Så det är upp till dig.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Ser på bild ett och antar att du tänker använda alla tavlorna. Ett förslag är att se till att det blir någon " lucka" emellan tavlorna t.ex. att du skjuter upp de fyra lodräta småtavlorna två steg och gör en rokad på de andra och förskjuter de andra småtavlorna t.ex nedåt.
Raka linjer på sidorna men mer LIV i formationen. Bara en rektangulär grupp är för mig lite tråkigt men smaken är olika och att ha bara bilder med ett "hundtema"är inte fel tycker jag. Blir nog snyggt.
#2 Tack för tipset
#3 Oj, kan du förklara lite mera?:) hehe.. hängde inte riktigt med. Jag vill väl helst ha de lite olika som du verkar mena egentligen. Men jag har lite svårt med tavlor och se vad som funkar. Som du säger, mer liv i formationen.
Någon med fler tips?:)
Hade du tänkt ha bara svarta tavelramar som i illustrationen eller olika som på väggen nu? Kan bli riktigt snyggt oavsett vad du väljer med en så stilig hund. Inte konstigt alls tycker jag! 
De är exakt samma ramar som på illustrationen, på väggen också:) Bara att bakgrunden är vit på den avlånga och nedre just nu:)
Hehe tack:D
#7 Ojdå, jag tyckte de två under såg ljusa ut. Har inget att tillägga, tycker det ser jättesnyggt ut på illustrationen.
Vill gärna se bild när det är klart!
#8 Jo dem ser ljusare ut på den bilden. är väl solen kanske:) Ja de kommer absolut bild när de är klart:)