Snygg sopsorteringsmöbel
Ett tips till er som inte är nöjda med er nuvarande sopsortering - lösningen är nära ;-)
jag ärvde en gammal vedlår som min mormorsfar har tillverkat. Eftersom jag inte eldar med ved, men hemskt gärna ville ha den till något, kom jag till slut på det ultimata användningsområdet. Sopsortering!
Jag fick precis in fem pappkassar på rad (den sorten man köper i livsmedelsbutikerna) för tidningar, plast, glas, metall och kartong. För mjukplasten låter jag bara en plastkasse ligga överst.
Smidig, snygg och lättplacerad!
Den här är gjord av pärlspontpanel, och det är säkert inte svårt för den händige att spika ihop en likadan, i mått som passar just din bostad och sedan måla den i önskad färg.
Se den bifogade bilden och låt dig inspireras
Maggan

SNYGG!!! Precis vad jag har letat efter!! Hem och mana på guben!!
Tjusigt! Härligt tips!

Praktisk sopsorteringslåda, lite härligt annorlunda också. Kul när det kommer tips!
Själv har jag en större plastboxlåda med lock i uteboden för det vanliga, plast, glas, metall. Tidningar, plastflaskor och deponi bredvid. Plastboxen mm får sig en tur till sopsorterinen en ggr/vecka.
#2 Du pratar om att mana på gubben - varför inte testa själv, det kanske blir ett både bra och ett jättekul jobb! Håller själv på med en hel del och det blir bara roligare och roligare, men så är det för mig, och det är skrivet i all välmening.

#4 därför att jag inte ska göra ALLT! :) tyvärr så jobbar jag så att jag är ledig mycket dagtid, och får således göra mycket av allt hemma då. därför tänkte jag mana på gubben. Annars tyckerj ag det mycket trevligt och roligt att snickra och bygga och dona.. och mecka bil! :)