Garderob-hjälp
Vi har nyligen flyttat till våran nya lägenhet (hyres).
I alla garderober utom en är det bara en klädstång. Tråkigt! Vi måste ha in mer hyllor, något tips?
Trådbackarna tycker jag är så låga, jag skulle vilja ha hyllor hela vägen upp. Men hur gör man det på ett så billigt sätt som möjligt?

Är det nya standardgarderober eller gamla platsbygda brädgarderober? i nyare garderober brukar det finnas mängder med hål på sidorna, avsedda för montering av hyllplan. Antingen stoppar man i speciella "pluppar" i hålen och lägger en hylla ovanpå eller också byter man ut plupparna mot skruvar och lägger en hylla ovanpå dem. Ska ni använda garderoberna så gott som dagligen eller mest till att stoppa undan sådant som inte används så ofta?

#1. Det är såna vanliga inbyggda trägarderober. Men inte ett enda hål på sidorna =/
Dem ska funka som kläd-garderober, så de kommer ju användas varje dag.

Hoppas Tom eller någon annan snickarkunnig kan hjälpa dig med bra tips på hyllor till dina garderober. Dom gamla platsbygda garderoberna har ofta ganska dålig inredning, klädstång och någon slags skolhylla längst ner.
Ev kan man ju komplettera garderoberna med rejäl byrå och /eller löst klädskåp. Ett budgetips är annars IKEA Skubb, motsv som kan fästas på en befintlig klädstång. Funkar inte länken så finns Skubb och
hans vänner under "Fler rum", förvaring, kläder och skor på IKEAs hemsida.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50116499

kan du inte köpa billiga trådbackar med stativ? Ibland kostar de bara hundralappen och måtten brukar stämma i vanliga garderober. Annars är det bara köpa lite billiga lister, skruva i väggarna vågrätt och lägga hyllplan ovanpå. Relativt liten kostnad och arbetstid.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

#3. Ja, dom där "Skubbarna" har vi tittat på, det skulle ju kunna vara ett alternativ. =)
#4. Läs mitt första inlägg =P Jag tycker trådbackarna är så låga. Dom är väl bara lite mer än en meter höga? Eller finns det högre?
Ang. det där med lister. är ju oxå smart! Men kanske borde höra med hyresvärden då innan, eftersom det inte finns ett enda hål i garderoberna.
#6 Trådbackar brukar man kunna stapla på varandra. Det finns fästanordningar så att man kan fästa ihop dem.