Gideå sideboard
Jag är i katastrofläge att hitta en passande möbel att förvara alla atteraljer som behövs för att skapa ett modernt tvtittande…
Dvs jag behöver något att ställa teven på och något som döljer resten av alla kabelutmynnande plastlådor med diverse ingångar och medföljande fjärrkontroller.
Är det någon som har koll på hur Gide sideboard från IKEA ser ut invändigt? Hur rymligt är det? Skulle man få plats med en fullstor dator där inne och hur är hyllplanen designade? Går hyllplanet igenom hela skåpet eller är det ett hyllplan för varje skjutdörr?
Vad lätt det var att titta på tv på 70-talet, en teve och så var det klart! Ettan och tvåan och film såg man på bio…
Jag vet inte vad du har för dator, men är den inte väldigt stor tror jag att den får plats. Hyllplanen är tydligen flyttbara. Däremot undrar jag hur det blir med ventilation inuti den möbeln.
Vänliga hälsningar
Niklas

Ventilationen borde gå att fixa med lite lufthål på baksidan. Det lär väl bara vara traditionell tunn ikeaspånskiva på bakdelen så.
Datorn kommer att vara ungefär 51 cm hög 47 cm lång och 19.5 bred. Den kan nog bli till gränsen för hög.
Varför jag är så ivrig att undra är för att Ikea säljer Gideå SB för halva priset i morgon, och med 28 mil till närmsta ikea så svänger man inte bara förbi och tittar och ser om den är intressant…
Jag tycker att modellen är snygg och med ditsättande av lite faner i rätt färg på sidorna och på toppen så kommer möbeln att passa pefekt in i min master plan, om nu bara allt går in.
#2: Det kan behövas rätt stora hål om den inte ska överhettas. Datorlådorna är ofta byggda för att stå fritt i ett rum och ibland blir de för varma trots det.
Vänliga hälsningar
Niklas

En extra fläkt, ingen baksida alls, vad som helst, jag vägrar att ha en dator eller alla andra TVatteraljer ogömbara =)
Dessutom skulle nog eventuella skjutdörrar stå öppna när "anläggningen" är i gång, pga räckvidd på fjärrkontroller etc.
Sedan ska jag ha ett soffbord med lönnfack för tangetbord och alla fjärrkontroller som tenderar att samlas trots multifjärren…
Hej och välkommen! till det uppkopplade hemmet, en stordator från -49 skulle kräva mindre utrymme….
/sambon till den teknikinovativa.