ny tvättstuga
Vi har fått en ny tvättstuga. Om ni är intresserade, kan ni titta på bilder jag tog under renoverigen. Första bild: så det var innan, tvätt och tumlare var inklämda i en gammal dush
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

första steg var ju att riva duschväggen

noga med remsor för översvämningsskydd, även om det finns golvbrunn i rummet.

Och såhär swr det ut idag, med "viss" skillnad

Så nu är tvätten full igång, allt vi samlade på oss under renoveringstid. En liten pall står ovanför tumlaren. Tänkte inte byta tvättmaskinen förrän den är sönder.

Viss, ganska så mycket skillnad tycker jag :) Blev jätte fint!!!

Mycket fräscht och snyggt tycker jag. Lättstädat ser det också ut att vara. Härligt med ny tvättstuga.

#4, Supersnyggt!

Tack så mycket!
#4 kanonsnyggt!!! :) Vågar man fråga ungefär vad en sådan renovering går på?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

jag håller reda på inredningen och min sambo själva bygget, så svaret kommer i två delar.
Förutom tvättmaskin och torktumlare det som finns inbyggda möbler kostade på Ikea nästan exakt 3000 Kr, då är allt inkluderat, gångjärn, luckor, bänkskivor, pallen, en hängare bakom dörren, spegelväggskåpet, hyllan, trådbackarna. Tvätthon och kranen är köpt på jula och kostade 1300 Kr till, och ljusröret cirka 200 Kr.
sen tillkommer tak, klinkers, kakel (var jättebilligt), grå fog och vit fog, rördelar, avloppsbrunn, dörrlister, elrör, men det får Joakim avslöja.

Det som är inbyggt i väggarna:
gipsplattor, osb skivor, trämaterial inkl. dörrlister 1000 Kr
kopplingar, rördelar, avloppsdelar 2000 Kr
tak 2 kvadrat 400 Kr
kakel, klinkers, fuktspärr, fog mm 3600 Kr
Cirka 7000 Den delen, så summan hamnar på cirka 11500 och allt är nytt på 4 kvadrat.

Som jag sa tidigare väldigt snyggt.
Har tyvärr ingen tvättstuga på landet där jag nu mest bor. Kanske blir det tillbyggnad på "gårdsstugan" om ett par år så där. Renoverar nu tak m.m. på torpet. Har det lite primitivt just nu men gillar det och njuter av naturen. Suckar när det är dags att åka till lägenheten i stan och tvätta. Skulle gärna ha en tvättstuga och skippa lägenheten.