Dotterns rum börjar ta form...
NU börjar det sakta med säkert bli lite ordning i nya boendet.
Som många av er redan läst så flyttade jag in den 17 aug, i en 2:a på 51 m2.
Tanken var att bygga en sänglösning åt mig i vardagsrummet och låta dottern få sovrummet. Men det funkar så bra att dela sovrum så vi gör nog det så länge det fungerar bra.
Till min fråga: Våra sängar står längs en lägg med fotändarna mot varann, och eftersom det är dotterns rum så kommer min säng bli föremål för en hel del lek och hopp..
Hon får gärna leka med sina vänner i min säng men jag skulle vilja ha något sorts överdrag, så att man iallafall får ha sängkläderna fria från dagissmutsiga barn
Ett vanligt överkast kommer inte ligga kvar och blir jobbigt att bädda eftersom sängen står i ett hörn. Ett sorts överkast med resårband så att det hålls kvar trots hoppande barn?
Till saken hör att jag går upp vid 5.30 så det får inte ta så lång tid att bädda..
En bild på dotterns hörna, före,under och efter
Bild1, så här såg det ut när vi flyttade in och börjat spackla

Hur tror du det skulle funka med ett vanligt madrassöverdrag?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Jo tanken har slagit mig,men det är inte särskillt snyggt… Men själva funktionen skulle nog fungera..
#2, Haha, jag skrattade gott åt din dotters hjälpande hand! :-)
Kan du inte göra ett enkelt lock som du bara fäller ner på dagen och fäller upp på natten när du ska sova?
Tom

#9 Ja dottern leker inte med sina leksaker längre utan helst med hammare och spik.
Häromdagen så ritade hon en teckning, tog sin hammare och en spik och satte upp sin teckning på väggen.
Hur fungerar detta enkla lock? Ser det inte riktigt framför mig, men det låter smart för då slipper man bädda va?
Vad fint ni har gjort. Kul att göra saker ihop, snygg spacklings teknink hahaha.
Ett lock att fälla ner (som Tom sa) låter som en jättebra ide. Då kan barnen stå vid det/sitta på det å leka. Vi har ett stort bord i lekrummet, på det sitter barnen gärna å leker.
Du kanske kan klä uppfällda sidan med något snyggt tyg eller tapet. Och den nerfällda barnsidan kan ju målas som en Barbiestad eller nåt liknande de där lekmattorna.
Var har du köpt den söta fönsterlampan?

#11 visst är lampan underbar!!!
JAg köpte den på en lampbutik i Stinsen köpcentrum, men jag såg faktiskt igår att de säljs på nätet för 139:- !!!! Jag tror att det var på www.ellos.se
Då inriktar vi oss på ett lock,inväntar snällt arbetsbeskrivning
Jättesöt dotter!
Varför inte bygger om sängen som de galmla bäddsoffor där man rullade ihop sängkläder till en läda vid väggen?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Oj, vad duktiga ni är! Här kämpar vi för att få iordning en gammal lada, så vi kan tömma kallvinden o göra ett tillfälligt rum åt sonen där så Minstan kan få eget istället för att sova i mitt dammiga syrum. Sedan ska förrådet varmbonas till ett gästrum + ett nytt syrum till mig. Vi har idéerna, tiden men inte pengarna…men skam den som ger sig! Vi får ta det i etapper…

#13 Hmm jag förstod nog inte riktigt hur du menade..
#14 Då har ni det viktigaste! Tänk var livet vore tråkigt om man hade pengar,men ingen tid & ork!
Man kan verkligen göra såå mycket med lite pengar! 10 liter färg för 199:- kommer man långt med!!
Jag målade mina dekorationer på väggarn själv istället för att köpa wallies för massa hundralappar

jag lyfter hatten för all kreativitet, flit och skicklighet!
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#15 Min mormor hade en sån soffa. Svårt att beskriva
. Ryggsidan gick att flytta bakåt/uppåt men nån sort gångjärn. På själva sitsen fanns en madrasstyg (bara fäst i bakkanten) med en list i framkanten. Men hjälp av den rullade man ihop sängkläderna och gömde de bakom ryggstödet.
Skulle jag bygga en sådan, skulle jag bygga det som ett smalt skåp bakom sängen med en öppningbar framsida där man rullar in sängkläderna. Då får man samtidigt en yta för böcker eller lampan. Och under dagen har man en snygg filt och kuddar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det beror på hur stor sängen är. Om den inte är för stor kan du ju göra det enkelt för dig genom att bara köpa en bordsskiva och sätta fast med gångjärn mot väggen så at den går att fälla.
Tom
#9: Det var min första tanke också.
Vänliga hälsningar
Niklas

färgerna är så tokiga på väggen du målat. kan du skriva vad du har för färg på väggen och vad för färg på schablonerna?
angående ihoprullningsbar bäddmadrass så kan du gå till en secondhandbutik och titta på gamla bäddsoffor ofta i nån sorts manchestertyg, ser lite kantiga ut. de har den funktionen, faktiskt ganska smart!