Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettteknik-och-media
Läst 4181 ggr
Tom
0

Bästa Rakapparaten?

Jag tycker inte om att raka mig!

Jag vill ha en rakapparat som alltid är sylvass och rakar mig len som en barnrumpa utan att jag behöver byta skärhuvud varje månad.

Finns det en sådan? Vilken är Rakapparaternas Rolls Royce?

Tom

Niklas
0

Jag är väldigt nöjd med min Braun, men den är absolut inte sylvass särskilt länge. Philips har en annan teknik i sina skärblad. Kanske fungerar de bättre. Remington har ungefär samma teknik som Braun.

Det allra bästa tycker jag egentligen är rakhyvel. Särskilt Wilkinson Protector. Suveränt sköna att använda men svåra att få tag på i Sverige.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

stry
0

Rakhyvel är tyvärr det enda som kan jämföras med Rolls Royce och barnrumpe-resultat :) Gilettes Mach-3 är bra men inte jättebilligt i längden.

Ett tips är att utföra rakningen samtidigt som man duschar, då spar man både tid och rakningen blir klart bättre om huden/skäggstråna är varma och sträckta.

Det otrevligaste men ack så nödvändiga momentet är iskallt vatten i ansiktet efterpå. Nästan så att man inte behöver någon after-shave då. Täpper till irriterade porer osv.

Lorden
0

Ska man vara riktigt lat och ekonomisk så är det rakkniv som gäller. Har själv använt rakkniv i mer än 10 år. Samma kniv, bara att strigla den mellan gångerna. En fördel är att det inte gör nåt att skägget är långt, det följer med utan problem. En raktvål till det, så slipper man även slänga ut pengar på raklödder. En raktvål kan hålla länge…

Fast för något år sedan gick jag över till att använda hyvel, vilket oxå fungerar bra så länga man inte låter det gå för långt mellan gångerna.

Jag köpte även en rakapparat för en tid sedan, en remmington. Men eftersom jag är van att få bort skägget så använder jag inte den. Jag trodde faktist att en rakapparat skulle fungera bättre än så..

ledarn
0

Jag håller med - rakhyvel! (Gillette….)

Jag använde apparat många år, men har aldrig ångrat övergången till hyvel. Enklare, snabbare och överlägset resultat.

Och mycket, mycket manligare…. ;-)

(Fast det där med kniv låter intressant. Jag har morfars liggande någonstans…)

poike
0

Köp en billig rakapparat från Braun, som enbart har sladd och inget batteri. Desto dyrare modeller desto sämre rakning. De billiga modellerna kanske inte ser så häftiga ut, men de är bäst.

De tar bra betalt, men köp nytt "rakblad" ibland. Det är stor skillnad.