tapettips emottages tacksamt
som ni ser på bilden så är vår nya ljusgrå soffa (Monza från Mio) ganska "kall" mot våra Stockholmsvita väggar. Jag funderade redan innan vi köpte soffan på att tapetsera bakom soffan och på väggen till vänster, men nu hittar jag ingen tapet… Jag blir jätteglad för tips och råd! Vilka färger kan man använda sig av för att "värma upp" lite? Jag var inne på någon åt det turkosa hållet, men tror nu att det kanske blir ännu "kallare".
Skulle gärna ha lite metallic skimmer i tapeten eftersom det är rummets mörkaste hörn. Nåt stort geometriskt mönster är jag lite inne på..?
Har ni några favoriter?
En mörklila fondvägg kanske?
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

vi är jättenöjda med vår nya tapet, bifogar bild, den är varm o metallic
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Håller med #2.
Lite mörkare rostbrunt skulle passa eftersom Ni tydligen har möbler i ljust trä också.
Stiligt!
#2, grym tapet!
Susanne 
Susanne 

tack för tipsen! #2, jättefin tapet! jag tror dock att den blir lite mörk i vårt hörn..?
Något sådant här då?
Hm fick inte med bilden. Får försöka igen när jag kommer hem.

Den här bilden menade jag. Från Boråstapeter
#0, jag tror inte att du behöver vara rädd för att det blir för mörkt. En sådan tapet som i #2 med vitmålade väggar runtom ger trots sin mörka färg inte ett mörkt intryck…såvida ni inte är utan fönster i rummet. Tapetsera bara en vägg, den bakom soffan.
Susanne 
Susanne 

Jag håller med. Delvis att det skapar kontraster, delvis att det är en varm färg, och delvis att allt det ljusa kompenserar det lilla mörka.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

#2 Exakt samma tapet som jag beställt hem nu =) Från Midbec va??
*** Kärleken övervinner allt ***