Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 3673 ggr
Jardina
0

Färger i kök

Jag har planer på att tapetsera om i mitt kök, men det är bara en vägg som ska tapetseras, två av de andra väggarna har vita köksluckor hela vägen och den tredje är vitmålad med ett fönster mitt i (jag har för mig att hyresvärden inte blir så glad om man målar över den).

Jag funderar vilka färger mönster och färger som kan passa en "ensam" vägg i köket. Golvet i köket är ljusbrun plastmatta som eventuellet kommer att bytas också.

Är det någon som har några tips?

mariatingsund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

i kök blir alltid en massa saker framme, även om man plockar undan flitigt, så jag själv skulle aldrig har tapet med karakteristiska mönster, men mönster som vitt i vitt eller ljusgrått vore nog OK. Det är bara kolla i affärerna och välja bland kollektioner det man gillar och tror på. Jag bifogar en bild som en idé.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Jardina
0

Jag känner i och för sig för att ha någon färg på tapeten på väggen, rummet blir så otroligt vitt och kallt annars, jag vill få lite mer "mysig" kökskänsla. Men jag vet inte alls hur.

[Asta]
0

Själv älskar jag gult eftersom jag tycker rummen blir soliga av det. En ganska skarp gul färg passar suveränt ihop med vitt. Borde kunna lysa upp ett kök.

maggiL
0

Från att ha haft ljusgrön tapet med smultron och jordgubbar på med blad, blått och grönt kakel, har vi idag fått nytt vitt avlångt kakel som är staplade på varandra. Det blev mycket snyggt. Vi kommer att i veckan skippa tapet och sätta upp väv på nya gipsplattor och måla vitt. Vi har sedan tidigare köksluckor i björk, så det blir nog snyggt ihop. Golvet är i klinker med en brunröd nyans. Annars ser man mycket svart o vitt i nya kök. Lycka till med färgvalet.

parsley
0

Gula kök är trivsamma. Satsa gärna på någon varm färg och en neutral färg. Gardiner och ev dukar kan stå för det trendigare, tuffa, roliga och färgstarka. Vad har du för köksmöbler förresten?

Believer
0

Vi ska tapetsera om i vårat nya kök och vi har valt just en varm gul tapet. Tycker det gör sig bra i ett kök.

Joohanna
0

Rött är väl en ganska modig färg men ändå så tycker jag det ger en varm och ombonad känsla. passar väldigt bra med vitt om man vågar! Boråsan har vanliga vita tapeter med små röda bärklasar på som är söta annars. inte så dyra heller….

Tosan
0

Jag är helt "torsk" i furu och vitt, med små färgstarka detaljer lite här och där..
Lätt att hålla rent också.