Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 5668 ggr
Trollungar
0

Inreda Friggebod

Är det någon som har något bra förslag på hur man kan inreda en friggebod till ett härligt tonårsrum?

Josefiina
0

Har du inte nån bild eller nåt? är det till en pojke eller flicka?

Trollungar
0

Jag har ingen bild just nu. Men jag kan försöka fixa det . Det är en 16-årig kille som ska ha den.

paronskrutten
0

men vad vill han ha? en soffa är nog uppskattat

Helena

Trollungar
0

Friggeboden är 4*2.50 meter med dörren på ena kortsidan. (Vi ska bygga ut den till 15m2)

Det som måste få plats är ju säng, Databord, Soffa och tv.

Jag skulle gärna se lite bilder på hur ni har inrett tonårsrum.

Få lite nya ideer. Jag vill att det ska finnas mycket förvaring.

LinneaG
0

En loftsäng, eller upphöjd säng, tvbänk med tv under och soffa mittemot, garderob/hyllor på sidan? 

fler exempel:

900081747
900141626
900081746

mariatingsund
0

Jag tycker att det är slöseri med både soffa och säng på en sån liten yta. Varför inte skaffa en klicksoffa med förvaring under. Sist såg jag en sån på Jysk, den var inte dyr heller. Den fungerar utmärkt i små utrymmen både som säng och soffa, och är riktigt bekväm.  Lakanen kan man stoppa undan eftersom under den finns en inbyggd låda. På kortväggen mittemot dörren kan man göra förvaring med både dörrar och öppna hyllor, för musikgrejer, böcker, kläder. Mittemot sofffan kan man ha en platteve på väggen och framför soffan en buffevagn på hjul, där man kan göra läxor, äta en macka eller spela spel. två-tre mindre stolar som man kan stapla i varandra, kan funka som herrbetjänt eller till hans gäster.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

mariatingsund
0

jag glömde skriva att datorn kan ju rymmas i förvaringsväggen om man gör som gamla barskåp var, med nedfällbar lucka som man kan använda som bordsyta.

Trollungar
0

Så kul att få lite tips. Det känns jättebra.Kom gärna med mera ideer och gärna lite bilder.

mariatingsund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en bild på en klickklacksoffa. Visst, den kanske inte är skitsnygg, men man kan alltid piffa upp med en pläd, överkast eller kuddar.

Trollungar
0

Jag ska åka och titta på Jysk. Tack för tipset!

tezzie
0

Jag tycker att det är roligare med en loftsäng, hur ofta kommer en tonårspojke att bädda ihop sin soffa? Med en loftsäng så får man ju ändå in en datahörna under sängen =)

*** Kärleken övervinner allt ***

mariatingsund
0

Nja, jag tycker nog att i små utrymmen ska man inte bygga i höjden för mycket, rymden försvinner och det känns mycket mer trång än det är i verkligheten. Men jag la in en bild på en annan säng i tråden Möblera hopplöst flickrum, som också är bra, man kan ju ha många kuddar mot väggen så det blir en soffa. Och vad gör det om inte killen bäddar? Det är han som sitter/ligger där, kan han göra bekvämt för sig hur han vill. Eller hur?