Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettträdgård-och-växter
Läst 2594 ggr
miwi
0

VÄXTHUS

nu när värmen (TROLIGTVIS) är på väg, börjar man planera utomhus.

jag har länge drömt om ett växthus, men nu iår kanske det är dags.  har ni växthus? byggde ni själv, eller var köpte ni den?  pris, storlek, etc etc.  kan man bygga av bara gamla fönster?

berätta, och glöm  inte bilderna…

parsley
0

Beställ gärna hem kataloger från t ex Willab och Skånska byggvaror som har stort sortiment av växthus. Man kan bygga växthus av gamla fönster.

parsley
0

http://www.odla.nu/katalog/links/lu_1-1.html

På odla nu finns en del länkar till företag som säljer växthus samt länkar om egenbyggda växthus (min webläsare kan inte länka). På byggnadsvårdsföretaget Hus till Hus i Alingsås har de byggt ett växthus av gamla altandörrar (har tyvärr ingen bild).

miwi
0

aaaa, tack för tipsen, har redan fått hem från skånska byggvaror, men tyckte inte dom hade så stort urval.

ska kolla upp odla.nu.

Tilda-T
0

Jag har precis fått hem ett från Willab, ca15 kvm och med säkerhetsglas kostade 17.000:- ungefär men det var för att jag beställde i januari , den är egentligen dyrare. Har inte fått upp den ännu, men snart!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

miwi
0

berätta gärna hur du gjorde med att sätta upp det, gräver du ner i jorden, eller bara plattade ner underlaget lite?

Tilda-T
0

Jag tänker bygga trädäck att ställa /sätta fast den på och ha markduk för att inte ogräs ska växa in i huset. Ska bygga trädäcket  cirka 20 kvm så jag får plats med ett litet bord och en stol utanför. odlingen sker  i 20 liters plasthinkar

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!