Inreda barnrum (pojke)
Vi kommer flytta till ny lägenhet om 2 månader.
Har massa idéer för Williams rum. Istället för det "valiga" tapet m. barn-bård, så skulle jag vilja tapetsera el. måla blåa väggar, och sen på ena väggen ha en stor målning.
Jag hade tänkt mig Nalle Puh och alla hans vänner, men då till frågan, hur länge kan en liten pojke ha Nalle Puh i rummet? Vet att antagligen när han sen kommer upp lite i åldern kommer det anses som "barnsligt".. Han är förvisso bara 8 månader nu, så än så länge är det ju absolut ingen fara. Men senare.
Har ni några andra förslag på målningar, jag skulle gärna vilja ha något Disney-motiv iaf.

Det finns häftiga fototapeter, även för barnrum, då slipper du lägga ner så jättemycket av din själ, för sen när han växer upp, måste du ta bort och ändra det till typ spindelmannen. Men annars varför inte, det är vägen dit det är roligt.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

en till intressant länk, de gör precis vad du vill ha. Fast du kanske väljer ändå att måla själv, men länken är bra

Visserligen lite dyrt kanske, men kul lät det i alla fall 
http://www.viivilla.se/inredning/tapetsera-upp-minnena-pa-vaggen.aspx

Havs- eller rymdmotiv är ju fantasieggande och har kanske längre livslängd än Disney? Disney kan man ju ha på t ex gardiner, tavlor eller sängkläder. Tycker du gör helt rätt i att hitta på något annat än traditionella, sentimentala barntapeter.

Jag tycker att det ska komma inifrån. Gillar du själv disney, då ska du göra det. inte gå efter trender o så. Du ska ju uppfostra också din son med din egen personlighet, det är alltid bäst att vara sig själv.
#2, Snygg sida!
du frågade efter ungefär hur länge pojkar gillar disneypuh eller så.
jag kan bara jämföra med min pojk och han är numera 10år och då är det smide och flaggor med "coola" bilder på typ liemannen som gäller. detta har gällt sedan han var ca 8. före det var det typ lite sötare döskallar som gällde och före det väldigt mycke bionicle gubbar som var bäst. både som inredning och handdukar osv.
när han var som din hade vi glada bårder med typ cirkus på, men det var inte så många år förräns vi målade hela rummet blått och tema rymden.
tja, måla som du känner för. det är inte värre att köpa en burk färg och måla över.
lillasyster (nu 9år) har haft rött rum i hela sitt liv och bara velat "blinga" rummet med olika saker som discokulor, speglar, ny säng osv. nu ville hon dock måla om så i veckan har jag nu målat hennes rum svart och ska nästa helg tapetsera ena väggen med denna 
allt är valt av henne själv
lycka till med sonens rum. tänk på att det inte är så många år som du får bestämma hur det ska se ut så passa på! hehe

Tack för era tips! Nu blev det ett svårt val om jag ska måla, eller om vi väljer tapet istället. Får fundera lite på saken =)
#5. Ja, jag känner också lite så. Spec. nu när han är liten och inte väljer själv. Skillnad blir ju när han kommer upp i åren och har någonting att säga till om =)

Du kan sätta upp antingen gardintyg eller mattor på väggen. Som du sedan kan ta ner när han tröttnar eller för er egen skull.
Lägger in en badrumsmatta som jag satt upp på väggen, så du får en bild av vad jag menar.
Här är en Puh-matta. En badhandduk.
Då är det rätt billigt att ändra saker och ting, och så kan man ändå använda dem sedan på andra ställen, som golv eller till bad. En tanke bara. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
bra tips att hänga upp mattor! vi hade några mjuka puh som satt uppe på väggen. ganska stora ca 1m höga vet inte om de finns fortfarande.

Ja, det är ett enkelt sätt att förändra utan att det kostar skjortan eller energin. Älskar ofta att sätta upp mattor på väggarna. De som tillför något till hemmet. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

jag är allergisk mot puh, loke har inte många saker med honom.
vi har målat lokes rum ljusgult med en mörkare fondvägg. sedan tavlor på väggarna. lite lasse åbergtavlor, en hästtavla och två tavlor med nallar.
jag tycker faktiskt ni ska måla i ngn fin färg och sedan satsa lite på tavlor istället. det är lättare att förändra än en stor målning på väggen.