Avgrävd telefonkabel
Känns inte kul just nu. Har ett torp där vi har varit tvungna att dika ur, och trots utmärkning från telebolag och elbolag så har vi lyckats gräva av telefonkabeln. Allt låg eländigt till och när de var ute sa de att kabeln låg på 60 cm djup, men det gjorde den inte, den låg på 30 cm.
Ja, ja felet är ändå vårat men är det någon som vet mellan "tummen och pekfingret" vad det kostar när de lagar en kabel? De kom och skarvade den och sedan har vi själva fått gräva ner den, och naturligtvis djupare så att diket kan fungera.
Tummelisa
Det låter inte så dyrt, men jag vet tyvärr inte.
Vänliga hälsningar
Niklas

Tack för ditt svar ändå Niklas.
Vänliga hälsningar
Renée

Det är väl nästan enklast att ringa telia. Sedan kan du ju alltid överklaga eftersom det var ytligare än det stod i pappret?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Och en fråga är om du verkligen behöver en telekabel.
Det är billigare att ha mobiltelefon och mobilt bredband om ditt hus ligger där 3G-näten täcker.
Jag tycker inte heller att du borde betala ett öre eftersom deras djupangivelse inte stämde.
Om det bara var telekabeln kunde ni ju dessutom enkelt skarvat ihop den själva :-)
Tom

Det var grannens telefonkabel som blev avgrävd och det har varit här en kille från serviciföretaget och skarvat ihop och förlängt kabeln så att den ska kunna ligga på botten av "bäcken". Vi grävde sedan ned den själva, och eftersom jag var orolig för kostnaden så hjälpte firman mig med att få info. Att få info från Telia skulle ta mycket längre tid därför frågade jag här på forumet.
Killen som hade satt ut märkpinnar för tele stod inte för vad han sagt med djupet fastän även min sambo hade hört det och eftersom kostnaden skulle bli strax under tusenlappen så lägger jag det åt sidan.
Ska fortsätta med andra projekt här i det underbara 1800-tals torpet. Nu har jag i alla fall avrinning och hör en porlande bäck längst ner på min tomt.
Tack till er alla Tummelisa