Impregnera/behandla klinkers ?
Jag tyckte att jag var så smart som la en ruta av klinkers med värmegolv i hallen, en ruta i parketten liksom. MEN (hör Tony Irwing) jag säger bara lägg aldrig svart klinkers i hallen!!!! Skitpuckat! Särskillt när det bor både en lerig mamma och dotter i huset….
Golvet skulle behöva våttorkas varje gång ngn kliver innanför dörren, och det vägrar jag….
Så finns det ngn ytbehandling till klinkers???
Skickar med några bilder hur det ser ut..
- Redigerat 2022-05-02 18:30 av Niklas

Det finns något som heter klinkerolja. Kolla med byggvaruhusen.
Sedan finns det speciella rengöringsmedel men kolla så att du får ett som passar ihop med klinkeroljan.
Hoppas det fungerar för dig.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Vi har entrematta vid ytterdörren med gummerad baksida, det fungerar utmärkt att lämna blöta skor på m m och kan formklippas efter dörrlister m m. Dessutom är det nästan som kardborreband, allt stannar där.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Oljan fungerar inte på klinker som är tryckt (mönstret är tryckt med en maskin istället för naturligt). Däremot fungerar den utmärkt på stenplattor. Jag tror mest på Marias förslag att ha en entrématta.
Snyggt annars med den infällda klinkersen!
Tom

#3 Nu har jag lagt ner massa pengar o jobb på klinkers o golvvärme,så då vill jag inte täcka ytan med en matta…Ytan är inte så mycket bredare än dörren…
Och ingen olja,då blir det heöt enkelt att blunda för skiten!

har du frågat inköpsstället/tillverkaren, hur de hade tänkt? De kanske har en bra lösning som vi inte vet om.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo