Tapetmaskin
Är det någon som provat att använda tapetmaskin, den billigare varianten från ca 300:-, vid tapetsering, klistring av tapeter? Hur blev resultatet, är det värt att använda eller skall jag köra den traditionella limningen?
Har själv bara provat den dyrare varianten, för fackmän, som ligger på allt från 4000 till 9000:-. Det gick i alla fall mycket lätt att tapetsera med den dyrare, tyvärr kan jag inte låna denna längre.
//Stefan

Det finns såklart inget som går upp mot en riktig tapetmaskin, men en billig brukar funka om det bara är nåt rum eller så… till hemmafix.
Klart mycket bättre än att rulla för hand i alla fall!! =)

Nja… Fick låna en "halvdyr variant" och det slutade med att jag i ändå limmade tapeten för hand. Det var inte så enkelt som jag hade hoppats på - och längre tid tog det, för jag fick hålla på och hälla tillbaka massa lim och skölja av maskinen. BLÄ!
Jag gick i alla fall och köpte en klistermaskin från Bauhause för 300:-, värt att prova. Det slutade med att jag använde maskinen bara till att hålla tapetrullen på plats och dra fram rätt tapetlängd, det fungerade den bra till, och sedan limmade jag med roller.
//Stefan