Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 2150 ggr
felidae
0

Flæck på parketten....

Hej!

Jag har varit medlem hær ett tag men aldrig skrivit, så nu gør jag det! :)

Ær det møjligtvis någon hær som vet hur - eller om - man kan få bort en stor mørk flæck från parketten?!

MrsDragon
0

Vad är det för fläck?

Maria
0

Är det en vattenskada?

/Maria

Tummelisa1
0

Skulle pröva med Liberon ringremover om det inte var en vattenskada. Då skulle i alla fall jag om parketten var av den gamla lite tjockare typen finslipa och lacka om fläcken.

mariatingsund
0

Det kanske är brännskada? Vi lär kanske aldrig få veta

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

felidae
0

Hoppsan, hær blev jag lite sen med svaren! :(

Jag vet inte vad den ena flæcken kan ha sitt ursprung i - kattkiss kanske? Det luktar inte kattkiss men det kan vara det ændå, troligen. Den andra mindre flæcken ær sækerligen från ett droppande rør. Båda flæckarna ær mørka.

Tummelisa: Var får man tag på Liberon ringremover? Måste man veta på førhand vad som åstadkommit flæckarna før att ev. kunna åtgærda dem? Det ær en gammal parkett, ja.

feiner
0

Gissar att fläcken är på en ekparkett. Svårt att få bort, slipa och lacka gissar jag. Platsen kommer nog sticka ut hur som helst. Har sliten parkett i ek själv och min syster placerade ett par våta skor på den, en liten brun fläck går aldrig få bort.

felidae
0

Ingen som helst aning om det ær ekparkett eller något annat men det låter ju misstrøstande om det inte går att få bort på något annat sætt æn slipning. Flæcken kan antagligen vara djuptgående då också och då blir det væl slipning av hela parketten som gæller.(?)