Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 6446 ggr
jn84
0

Bilder på kakeldekor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har grymt fult och tråkigt kakel i köket! Så jag funderade på att köpa kakeldekor och få lite ny färg. Men sambon tyckte det var en urdum idé, för han tror att det blir fult..

Plattorna är 15*20 cm så jag antar att jag måste hitta metervara och skära ut själv.

Nån som har gjort det och kan visa bilder på att det faktiskt blir bra? Jag är fortfarande optimistisk ;)

Bilden är på det jag vill ändra.

altavista
0

går det inte att peta bort några kakelplattor här o´ var och lägga dit någon färgglad platta i stället?

jn84
0

Det blir nog knepigt… jag kan inte iaf och sambon kommer inte hjälpa till.

Kakeldekor är alltså ingen höjdare? =/

Frida
1

Det är pilligt men absolut inget som blir fult om man inte slarvar (som med precis allt annat). Så här såg mitt kökskakel ut när jag var i början med att klä om det med dekorpapper på rulle.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
0

Och så här såg det ut när det va klart.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

StinaIda
0

www.inreda.com kan du beställa kakeldekor och på stockhome finns det också!

Fast jag tror det blir snyggare att måla över plattorna i en annan färg.

baengel
0

Jag har satt upp svart vinylfolie i mitt kök. Det var lite pilligt men blev otroligt bra måste jag säga!

Chrihanna
0

#5 Måla över plattorna? Funkar det? Vad för slags färg använder du då?

SamanthaJones
0

putt. vill oxå veta vad för färg :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

mariatingsund
0

häromkring är det jättepoppis att gå till glasmästare, skära ut glas för hela ytan (alltså så gott det går, inte kakelstorlek) de sprayar det till önskad färg. Då får glaset en spegeleffekt och kan enkelt sättas upp med silikon på tidigare kakel.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

SamanthaJones
0

jag hängde inte med på hur det sista skulle gå till men vet att mamma satte in fyra speglar i kakelstorlek när hon gjorde om badrummet :) Blev kanon snyggt.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

mariatingsund
0

Det går tydligen behålla allt som det är och ovanpå gammalt kakel sätta upp skräddassydda glasskivor med färg på baksidan. Jag har sett hos glasmästaren, de kan faktiskt bli riktigt snygga, man kan välja färg och själva glaset gör att man får en glasyreffekt.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

lothus1
0

Jag gjorde egna schabloner av plastfickor och målade på kalet i badrummet.

Älskar Franska Liljan!

Chrihanna
0

#12: fint!  Vad använde du för färg för att måla på kaklet?

lothus1
0

Det skall egentligen vara färg som tål vatten, men använde vanlig väggfärg och skall lacka över med båtfernissa så att dekoren sluts in liksom. Båtfernissa är bland det tåligaste lacken ju =o)

Zoe_Zoe
0

Är ni intresserade av kakeldekor enfärgat eller något enklare mönster, hör av er till mej i ett PM.