färg i liten hall?
ska måla våran minimala hall och jag undrar vilken färg man bör ha?
en ljus färg fungerar inte då vi har två stora hundar som gärna ruskar sig när de kommer innanför dörren. pga detta ska det helst vara lättstädat med.
jag hade förslag till min gubbe:
härdat glas ovanpå färg. detta för att det är lätt att torka av. men jag fick inte min vilja fram. =(
Våtrumstapet eller kakel?
Tom

kakel i hall, blir de inte konstigt?? tror aldrig jag sett det.
våtrumstapet, kan man sätta upp dne på vanligt sätt?
I våran groventre valde vi att bara måla en våtrumsfärg på microlitväv(slät) för att den ska va lätt att torka av, och det är den. Då är det ju bara att välja vilken kulör man vill. Sen finns det ju olika dekaler som man kan dekorera med och ta bort om man tröttnar. Då blir det lite tapetstuk av färgen. Kan ju vara kul på en vägg, lite som en fond.

#3,4 det var ju hur häftigt som helst!!!!!
#5 ja det får väl bli ngt sådant eftersom hallen blir lätt skitig.

Finns jättefina tapeter som tål en hel del väta och som man kan torka av. Vissa ser ut som vanliga tapeter men tål lika mycket som en våtrumstapet. och när man menar våtrumstapet tror jag numer inte att man menar en sån där plastig matta som man hade för 20 år sen typ… Numer är de mer som lite tjockare vanliga tapeter.

Annars skulle jag ha kaffe färgad underdel upp till hundhöjd sedan en ljus färg du gillar om du vågar varför inte blanda kaffe med mint?
Du kan alltid sätta på lite högre socklar(lister) för hundarnas skull.
Sedan enklahyllor högt som du kan ha korgar med hundkoppel, barnvantar el dyl sedan infällbara krokar eller krokar i gummi så ni inte skadar dörrar eller er själva eftersom hallen är ganska liten.
Lycka till!

ska se vad jag kan hitta.
gillade ditt förslag linda!

#3-4 Är så imponerad. Börjar skapa i hjärnan på en gång :-). Attans att man bor i hyresrätt. Sneglar mot mammas bostadsrätt… /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#10 fanns tidigare en exempel bild på den sidan. Ett badrum med ett vattenfall på väggen och sen så såg det ut som att vattnet rann ut längs med golvet. ruskigt snyggt :P

#2. Kakel i hall tror jag skulle bli häftigt =)
Det är ju kul när man inte har som alla andra
#4 vilken häftig bild på kakel och snyggt dessutom. Man behöver verkligen inte ha som alla andra. Lycka till Lisette med hallen.

Färgen blir inte helt rätt i datorn, men vi bestämde oss att ha ljusgrön panel med vita lister. Här kommer två bilder. Det är så nytt så det saknas fortfarande några lister och t.ex. handtag till lådorna.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

o en till bild, precis vid ingången. Skorna i vägen förstås.

Och en tredje bild, listerna är ej målade än, klädhängare saknas (vita porslinsknoppar på vit bräda) och ska tapetsera den lilla sitsen med skumgummi och enfärgat grönt möbeltyg. Skåskåpet är en vanlig 40 garderob som vi minskade i djup, och jag ska dekorera glasskivorna så skorna kommer inte att synas.

Jag gjorde om vår groventré i somras och blev supernöjd. Om ni går in och kollar i mitt fotoalbum så ligger där före/efterbilder. Många har kommenterat valet av tapeten och det känns ju givetvis extra kul. Roligt med lite fondväggar som man kan byta ut efter tyckte o smak och vartefter det varierar.
#17 jäkligt fin hall :) gillar verkligen tapeten :P

#17 Och vad gjorde du av tvättmaskin o så som stod där tidigare, fick de ett eget rum? Jättesnyggt, fast jag är nöjd med vårt val också. Snart är fjärde väggen också färdig.

Tack för kommentarerna.
Tvättmaskinen åkte in i badrummet som är dörren innanför när vi ändå gjorde om där inne. Torkskåpet gjorde vi oss av med…det var ett sånt där gammalt åbäke. Och tvättstället står i garaget inkopplat så man kan spola med vatten där istället. (Blir mkt leriga stövlar mm med småbarn.)
Nu är det liksom mer en hall än en tvättstuga och det känns himla bra när man öppnar dörren för folk.