passande lampett
Jag vill gärna göra lampetter av eget glas i hallen, men då behöver jag själva konstruktionen så jag kan kombinera ihop undret. Har ni någon idé om man kan få tag på endast lamphållare? Tänkte mig en anspråklös design eftersom glaset skulle täcka hela. Men något finare än vinkeljärn.
När jag sökte på nätet, dök jag på en sida med följande adress. De hade bland annat den lampa jag bifogar bild på här. Häftigt, tycker jag.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Vad räknar du till konstruktionen?
Vanliga lampbutiker brukar väl ha det? Eller missförstår jag dig?
Tom

Vanliga lampbutiker säljer tyvärr bara kompletta lampetter, jag är nämligen ute efter t.ex. borstad stål oval med lamphållare och en stav med finare skruv o mutter så jag kan skruva fast lampkivan. Det finns liknande fyrkandiga "konstverk, men det vore roligare ha sitt eget glas på. De är rätt dyra komplett har jag för mig. Bifogar en idébild.
Men det borde väl finnas billigt på Ikea?
Tom

det är 18 mil till närmaste Ikea, så vi åker inte dit var dag. Jag kanske kan fynda något på tradera, sen tar jag bort det gamla glaset som jag gjorde med golvlampan.

Har du kollat på www.slojddetaljer.se ?

Snygga var dom iallafall.

Tack Tom, men jag har löst det, jag beställde faktiskt två fönsterlampor utan globerna, så jag ska hänga dem i taket istället, och gör egna glaskulor som är i lagom storlek, fina runtom vilket håll man än tittar på dem. Det var ju viktigt i o m att de kommer att vara i ett yttre hörn. (bifogar ritning) När de blir färdiga, ska jag skicka in en bild.