Köpt hus i USA
Vi har nästan allt klart inann vi kan flytta in i vårt drömhus:)
Huset är helt nytt och ca 450kvm tre våningar
Men källaren som har full höjda fönster mot baksidan samt härliga glasdörrar etc är isolerad och klar samt trappen gjord men resterande jobb får man göra själv om man ine är nöjd med de 9 rum som redan finns i huset.
Vi tänkte bio rum, tränings area, badrum med större badkar samt ett gästrum..
Vad tror ni att man måste isolera golvet över allt eller räcker det med att lägga innergolv ovan betongen?
Spännande, spännande..Bilder kommer inom kort
Vad kul Linda! Klart att man är lite nyfiken på hur det ser ut.
När det gäller källaren beror det helt på hur huset är byggt och hur klimatet är där ni bor. Finns det risk för fuktgenomträngning? Annars är det mest en komfortfråga.
Hur känns det annars med flytten och nytt liv?
Kram!

Oj oj oj vilket stort hus! Vart i USA? Spännande att se bilder! :)
oj, det låter dyrt :)
får man se bilder på drömkåken då? :)

#1 Klimatet här är ung som i sverige på vintern fast den är kortare sedan varmare sommrar.
Vi har redan värme källorna där nere..Charlie kanske får förklara närmare..jag som typ nte kan någon om sådannt..
Jag ska be honom sätta in korten oxå:)
#3 Nej inte vad man skulle kunna tro och ändå är husen bland de dyraste i hela landet där vi bor men jämnförelse mot vår bostadsrätt på 107 i Stockholms city och vad man får för pengarna här tycker jag att det är "små grus" i jämnförelse.
Visserligen är hus skatten och räntan dyrare men du får väldans massa kvalite´för pengarna.
ska som sagt bli spänande.
:)/Linda
ps återkommer..

jätte fint hus

Helt underbart!!!
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Läckert! Otroligt typiskt amerikanskt! :-)
Tom

Vad fint!

OBS hi hi det e inte våra möbler, huset har stått som modell dert är därför:)

wow vilket hus
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
#5: Härligt! Det påminner om huset i Ett päron till farsa firar jul. :-)
Hur stor är tomten?
Vänliga hälsningar
Niklas

hihi det är verkligen typiskt amerikanskt hus i ett typiskt amerikanskt område!
klimatet i boston är samma som i sverige. det ligger på ungefär samma breddgrad har jag för mig.
har varit i boston två ggr och bott i chicago ett år. ;)
wow ! helt fantastisk ju ! och jag älskar amerikanska hus, dom är så hemtrevliga ! :D

Oj jag är lite osäker på tomten det får Charlie svara på men den är större änn en vanlig svensk villa tomt iaf, planerna för pool och lekpark till barnen är i planeringen men halva tomten är inte fixad dvs sly och träd etc..
Lisette: vad kul så du har varit här:)
Ja Det ligger lite mer år norra spanien i breddgrad så vintern är kortare och sommaren varmare men annars just nu känns klimatet lika.
Jag set fram emot varmare är trött på denna trista snö eftersom det gör att det inte finns några sidewalks här eftersom de inte skottar dem så man tar sig ingen stanns utan bil, jag och barnen som älskar och gå…
men allt ser lite ljusare ut nu när jag fått erbjudande om att få komma och rida hos några:)
-Saknar hästarna så jag håller på bli galen!!!
Mer rapporter kommer:)

Gud vilket hus!!!! Jag blir avis Linda och Charlie! Hoppas verkligen ni kommer trivas i det stora fina huset. Omöjligt att inte göra det iof, hihi.

Kanon fint hus! Tror verkligen ni kommer att trivas! Hoppas verkligen att jag kan komma och hälsa på i vår/sommar!
Några dagar i USA och du har redan glömt bort svenskan. "Sidewalks"… hehe! ;-)
Tom

Nja hade det bara varit några dagar hade det inte varit några problem med min hemlängtan vi är snart inne på 2 månader…suck..Sanningen e att jag inte vet hur trottoarer stavas riktigt….
Åh, stackare! Varför vill du tillbaka till sverige? Flytten är väl inte för resten av evinnerligheten?
Tom
Varför ser svenska hus ut som hobbysnickerier i jämförelse med Amerikanska?? Har en kompis som bor i Kanada och de har byggt världens kåk på otroliga 450 kvadrat med alla möjliga finesser för 1.8 miljoner….
Hur går det ihop?
Ni har ett helt underbart hus! Njut…du kan ju alltid komma hem till höstrusket som kallas vinter här i Svedala nån vecka så längtar du säkert tillbaka till Boston!

#21 ska du jobba eller du ska vara hemmafru?
#23 kvalitén på husen är oxå helt annorlunda!!!
#23: Det är hårt styrt hur hus i Sverige får se ut.
Vänliga hälsningar
Niklas

#23 och #24 Jo det är konstigt men här är kvalite´n god eftersom det är hårt väder i vintertid..
#24 Jag ska vara hemma med barnen men jobba lite hemifrån så fort mina arbets tillstånd blir klara..
:)/Linda
Det är samma i Toronto där min kompis bor. Hårda kalla vintrar men varma fuktiga somrar så nog är det kvalite´alltid. De är dessutom kunniga själva och inte fattas det kulor heller så det är inte så att de behövt göra avkall på kvaliten för den sakens skull. Det är helt enkelt billigare att bygga där!

Vårat hus lyckades vi förhandla till 465 tusen dollar från början ville de ha närmare 600 tusen dollar för det men just nu är det köparens markand.
Vi tyckte att det var lite komiskt på tanke att vi sålde lägenheten (som vi inte var super nöjda med priset dock) för 4,65 milj..
På tanke att vi tidigare hade lite dryga 100 kvm tidigare och nu fått ca 450 kvm för mindre pengar är det väldigt prisvärt.
Dock är ju hus skatterna här gruvligt höga..
Som sagt vi längtar varje dag att få flytta in.

Tjusigt!
jag o daniel kommer så fort vi kan… ja, kanske inte bara vi ;) *hemligt ännu*
#29, "Hemligt…" Hehe, nu är det bara drygt 30 000 potentiella personer som kan veta om det ;-)

#30 haha!

jädrar vilken fint hus.
Varför kan inte husen i Sverige se ut så där?