Ställ för stekpannor?
Mina föräldrar har ett ställ för sina stekpannor, och de kan inte för sitt liv komma ihåg var de har köpt det, till min stora förtvivlan. Jag vill nämligen också ha - ovärderlig platsbesparare i köksskåpet!
Det är som en rund pyramid, om man tänker sig, med fem fack för stekpannor - större längst ner, mindre högst upp. Någon som vet vad jag menar, och framför allt, var det kan finnas? Letar halvt ihjäl mig…
Låter fiffigt. Står det framme, eller i ett skåp?

Är det sån här http://www.saltmortel.se/files/katalog_varma.pdf titta på sidan 6.
#1 - i ett skåp. Och det får liksom plats fem stekpannor där det annars kunde stått en.. och fördelen mot att ha dem staplade är att det är lätt att få ut alla.
#2 - inte exakt en sån, men samma idé. Föräldrarnas är lite stadigare, i och med att det är en hel cirkel i botten och i varje "hylla" liksom. De där verkar ju tyvärr inte sälja till konsument, men hittar jag ingen annanstans så får jag maila och kolla :) Tack för tipset!
Har du tittat på Verner & Verner?
Vänliga hälsningar
Niklas
Niklas - jo, men inte hittat.. de har ju iofs lite olika sortiment från butik till butik.
Min mormor har en sån, som hon tror att hon har köpt på Konsum på 50- el. 60-talet.
Det blev till sist ett sånt som syns högre upp i tråden. Cordon-Bleu på Vasagatan hade. Det är tyvärr inte lika bra som föräldrarnas (som bergis kommer från typ Rusta) men det får duga. :)
Jag ställer mina stekpannor i varann med en halv tidning emellan det funkar utmärkt, fast jag har ju bara 2, en stor och en mindre. Hur många stekpannor behöver man?
Tja, jag har.. i alla fall fyra. En stor, en lite mindre, en rejäl traktörpanna och en grillpanna. Och ett plättjärn, men det har fått flytta ut i boden.. Ja, ungefär så. :)