Avlångt vardagsrum
…finns det någon som har tips på hur jag ska få till det? Rummet är avlångt, men stort, och har endast fönster på hela ena kortsidan (med balkongdörr). Väggarna är vita och jag vill gärna ha mitt stora avlånga matbord kvar härinne….förutom soffan då. Om datorn fortfarande kan få plats är det ju än bättre…
Nån som har nåt bra tips på rummet så det inte mest liknar…..en förvaringsplats med möblerna runt väggarna…..:) Jag vill ju gärna få det att se STORT ut för det är det men på fel ledd liksom..
har du ngn bild på hur det ser ut just nu? så man får lite humm..

Jag har för mig att Martin Timell (?) har gjort om ett sådant rum, med att dela rummet med en glasvägg med dekor på, som sattes ovanpå ett lågt bokhyllesystem som kunde nyttjas från båda håll. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut, men tyckte då att det var faktiskt riktigt snyggt, och att kunna dela olika funktioner är ju fördel, behålla ljuset och rymden samtidigt, så det var bara plus.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
…tyvärr har jag inga bilder……*använd fantasin, går det?!*
#3 skulle vara lättare om man faktiskt hade en aning om vart fönster och dörrar satt…. (har i övrigt inga problem med att använda fantasin…)
# 2 ja just ja! Det kommer jag ihåg….DET var en bra ide.
#4 jag har inte tekniken för att kunna visa bild. Tyvärr! Men som jag berättat är rummet avlångt. Tänk dig att du kommer in på högra långsidan, tittar till höger och ser en kort sida av rummet täckt av fönster med balkongdörr cirka 4 meter, sedan tittar du till vänster och ser en dörr till ett rum…långsidoväggarna är nästan 8 meter…
Jag är djupt tacksam för alla tips ni ger! :)

Åtta meter var långt.Var sitter dörrarna,mitt på väggarna eller i hörn?Ungefärliga mått vore bra att få.
Jag skulle garanterat dela av rummet,med en bokhylla eller nåt annat som passar.Sen skulle jag ha de möbler jag använder mest bredvid fönstret för man trivs ofta bäst där.Vet inte om du använder soffan eller matbordet mest.Det är viktigt att tänka på att det ska gå lätt att röra sig i rummet också (t ex komma fram till balkongdörren).
Vad gör du i rummet?Sitter du och ser på TV i soffan?Hur stor arbetsplats behöver du?Använder du matbordet varje dag eller bara ibland?
Vi hade ett avlångt vardagsrum med, som du skriver fönstren på kortsidan med balkondörr. Vi var nöjda med möbleringen.
Vi delade av rummet med en soffa som stod ut från väggen så att man satt mot fönstren. Där framme i ena hörnet hade vi vår TV.
"innanför" detta hade vi matsalsdelen med bordet stående ut från väggen.
På så sätt blev rummet avdelat i två sektioner med soffan soffan som "låg skiljevägg". TVdel och matsalsdel. Hos oss blev det bra men det är som sagt svårt att säga utan alla mått och det beror på vilka möbler man har också…
/Maria