Bänkdiskmaskin - vatten
Någon som vet vad det kan vara för fel när en bänkdiskmaskin inte vill ta in tillräckligt med vatten?
Den pumpar ut vatten, men tar inte in tillräckligt.
Bosch
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det kan finnas flera orsaker till att en bänkdiskmaskin inte tar in tillräckligt med vatten. Här är några möjliga orsaker och lösningar:
Vattenförsörjning: Kontrollera att vattenförsörjningen till diskmaskinen är korrekt ansluten och att ventilen är helt öppen.
Vattenfilter: Diskmaskiner har ofta ett vattenfilter som kan bli igensatt. Kontrollera och rengör filtret om det behövs.
Inloppsventil: Inloppsventilen kan vara defekt eller igensatt. Den ansvarar för att reglera vattenflödet in i maskinen. Du kan behöva byta ut ventilen om den är skadad.
Flottör: Flottören i diskmaskinen kan fastna eller vara felaktig. Den styr vattennivån i maskinen. Kontrollera att den rör sig fritt.
Elektriska problem: Det kan finnas ett problem med den elektriska styrningen av vattenintaget. Kontrollera kablar och anslutningar.
För mer specifik information om din Bosch-diskmaskin kan du behöva konsultera manualen eller kontakta Bosch kundservice.
Källor:
Så konstigt! Jag skulle kontakta Bosch och fråga dom om dom har nån idé om vad felet kan vara.
/Désirée
#1 De har inte kundservice förrän tidigast måndag kl 9 :/
Filter eller sil i slangen säger min man när jag frågar 😉
/Maria
#3 Det är redan kollat
Inte i slangen, det kan vi omöjigt kolla men kollat båda sidorna av slangen, och där man kan kolla i diskmaskinen
- Redigerat 2025-11-29 11:44 av Fridaaaa
Det kan tydligen sittta filter i änden på slangen eller i diskmaskinen.
/Maria
#5 Vet det, skrev ju det att de är redan kollade ;)
Sorry. Jag ska vara tyst.
/Maria
#7 Varför ta det på fel sätt när det dessutom är med blinkande gubbe? Och låta otrevlig? Känns bara så onödigt…..
Det är bra vattenflöde i övrigt så beror inte på det heller.
Blir så trött när det inte fungerar, inte direkt billigt med en ny :(
Ingenting mer man kan kolla upp? :/